Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B5 Sedan

korbolek5, 7 lat temu
Silnik 1.8 20V 125KM 92kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 230 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volkswagen Passat B5 Sedan 1.8 20V 125KM 92kW 1996-2000 - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Bardzo wygodne na nasze polskie drogi.
4,0
Całokształt
Auto ma wiele cech, które czynią to naprawdę przyjemnym w użytkowaniu. Pierwszą jest wielowahaczowe zawieszenie - nie należy do najtańszych ale daje wysoki komfort (testowane na codziennych dojazdach do pracy po tragicznej wykonanej drodze - pomalowany asfalt). Drugą cechą na plus jest ergonomia. Miejsca w nim tyle, że trasa powyżej 500km nie jest uciążliwa zarówno z przodu jak i z tyłu. Kolejny plus to koszty utrzymania, np. oryginalna, nowa chłodnica to koszt niewiele ponad 200zł, komplet wahaczy to 600-800zł. Spalanie jakie udało mi się osiągnąć, przy przepisowej jeździe to 7.2l/100km, przy dojazdach po 25km w jedną stronę 70% drogi krajówką a resztę miastem i pobocznymi drogami. Co do dłuższych tras to wynik zbliżony. Zima natomiast wysysa dodatkowe 1,5 - 2 litry benzyny więcej. Po zagazowaniu standardowo również spalanie 1,5 litra więcej niż benzyny. Jakość wykonania środka to raczej temat zbędny ale spasowanie go, nie przynosi na szczęście dodatkowych wrażeń akustycznych. Minusy to na pewno wyciszenie (spowodowane również starymi uszczelkami szyb), powyżej 120km/h w samochodzie trzeba mówić głośno a przy 150km/h nie słychać własnych myśli. Moc 125KM wyciszonych dodatkowo gazem nie wystarcza do pewnego wyprzedzania dłuższego ciągu aut. Auto godne polecenia, ze względu na swoją trwałość i komfort w przystępnej cenie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bezproblemowy i oszczędny, ale za słaby do tego auta. Idealnie współgra z instalacją gazową.
4,0
Skrzynia biegów
Brakuje 6 biegu. Zimą radzi sobie ciężej, co spowodowane jest wyeksploatowanym płynem skrzyni, dlatego w przypadku oporów warto go wymienic.
5,0
Układ jezdny
Nie jestem królem zakrętów ale trzyma się pewniej że względu na swoje gabaryty.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód bez zarzutu na a z tyłem to tak jak w wiekszosci sedanie czyli szeroki słupek.
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko grzeje siedzenia, klima załącza od razu, nawiew na szyby usuwa z nich parę w kilkanaście sekund a kabina przy -15 nagrzewa się po 3km jazdy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla 4 osób na długie trasy jest to samochód niemalże idealny :)
3,0
Wyciszenie
Stare uszczelki plus kiepskie wyciszenie silnika nie pozwalają przy dłuższej jeździe na prędkości powyżej 120km/h.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części tanie i łatwo dostępne. Markowe w super cenach ze względu na wiek auta.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 20V 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Passat B5 Sedan 1.8 20V 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,00 zł
10,3
l/100km
12,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Passat B5 Sedan