Zawieszenie
: Komfortowe, reszta nie wyróżnia się z tłumu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Wyciek oleju
Układ hamulcowy
: Pęknięcie przowodów hamulcowych.
3,0
Całokształt
Auto dające więcej komfortu niż inne sedany dla ludu, jednak za niewiele więcej wole BMW serii 5 z lepszym wyposażeniem i mniej awaryjne. Passata więcej nie kupię a do 5tki z przyjemnością wrócę.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dzwięk nawet przyjemny ale tylko do 120 km/h - niestety 4 biegowy automat powoduje, że na autostradzie auto jest nieprzyjemnie głośne. W mieście auto jest elastyczne i zrywne. Czasem słychać delikatny klekot jak jest zimny ale trwa to tylko chwilę. Zalewany Castrolem Edge odwdzięcza się solidną pracą.
3,0
Skrzynia biegów
Automat bez rewelacji, brakuje jednego biegu powyżej 120 zbyt głośny. Po starcie spod świateł zbyt długo ciągnie na pierwszym biegu, czasami szarpnie.
5,0
Układ jezdny
Świetne zawieszenie, doskonale czuć drogę i bardzo dobrze tłumi nierówności. Założyłem wahacze Febi - niezawodne!
Komfort
4,0
Widoczność
Przód i boki ok. Do tyłu z wyczuciem.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejcu, przemyślane choć bez rewelacji.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko paruje w deszczu, ale po chwili czołową i boczne szyby są już ok. Trochę gorzej z tylnymi bocznymi.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód bardzo dobrze, jechałem z tyłu i bez rewelacji.
3,0
Wyciszenie
Jak już pisałem - powyżej 120 jest tragedia. Przy 170 km/h można darować sobie rozmowę.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Gazu w mieście pali nawet 15 litrów, ale to automat, dużo mieli biegami. W trasie min 10 litrów. Dużo jak na 125 KM zwłaszcza, że podobnie paliła BMka 528 a mocy miała prawie 200 KM.
3,0
Stosunek jakość/cena
Drogie części - nie polecam tanich zamienników! Kupiłem tańsze tarcze i klocki, po chwili tarcze były już krzywe a wybracje wykończyły przeguby i łożysko. Naprawa wyniosła 1000 zł.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy dużym mrozie problem z otwarciem lub zamknięciem drzwi kierowcy. Jest to bardzo uciążliwe. Czasami wariuje centralny przez moduł komforu. Pękł oring pod chłodniczką oleju - w serwisie oring kosztuje 12 zł ale dostać się do niego - tragedia. Przy uszczelnianiu miski olejowej trzeba zrzucać całe sanki + zbierzność.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wyciek oleju po pęknięciu oringu pod chłodniczką oleju. Pęknięcie tylnych przewodów hamulcowych.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 20V 125KM 92kW
[l/100km]