Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B5 Sedan

Fazeusz, 14 lat temu
Silnik 1.8 20V 125KM 92kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 238 tys. km
Volkswagen Passat B5 Sedan 1.8 20V 125KM 92kW 1996-2000 - Oceń swoje auto
4,00
5% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Wahacze
Układ elektryczny
4,0
Całokształt
Ogolnie jestem zadowolony. Komfortowe auto, trochę za drogie w utrzymaniu, ale gaz pozwala mi zaoszczędzić trochę pieniążków.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje bardzo ładnie, auto ma dosyć duży przebieg jednak silnik chodzi rewelacyjnie, bardzo ładnie kreci się na obroty, i ma dobry moment od 2tys obr/min w gore. Stracił trochę po instalacji gazowej, trzeba go kręcić na wyższe obroty, wyprzedzanie najlepiej od 3tys obr/min w gore.
5,0
Skrzynia biegów
Nie mam żadnych zastrzeżeń do skrzyni. Ma bardzo dobry układ ze wstecznym po przeciwnej stronie piątki. To bardzo intuicyjny układ pracy lewarka. Sama skrzynia chodzi bez problemów. Trochę za długi skok pracy lewarka.
4,0
Układ jezdny
Bardzo komfortowe zawieszenie. Na polskich drogach zapewnia bardzo dobre tłumienie wszystkich dziur nierówności, niestety kosztem trwałości oraz prowadzenia. Koszty naprawy przedniego zawieszenia bardzo duże, musimy kupić 4 wahacze na 1 kolo w średniej cenie 350 zł za sztukę! Zawieszenie jest tez niestety za miękkie, nie nadaje się do sportowej jazdy.
Komfort
4,0
Widoczność
widoczność dobra, jest trochę blachy, siedzi się nisko, ale słupki nie są aż takie grube, tylna szyba ma regularny kształt. Wkurza trochę mniejsze lusterko prawe, lewe jest jak najbardziej ok.
4,0
Ergonomia
Jak to w VW wszystko na swoim miejscu. Z przodu bardzo wygodnie, duża przestrzeń, brakuje tylko schowków. Kieszenie w drzwiach za małe. Z z tył totalny brak schowków, brakuje kieszeni w drzwiach, oraz w oparciach siedzeń przednich.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima i ogrzewanie to klasa sama w sobie. Climatronic przegania nie jeden współczesny układ ogrzewania i klimatyzacji, Mam porównanie z Climatronickiem w Passacie B6 i ten nowy wypada gorzej niż ten w B5. Rewelacyjne urządzenie, bardzo dobrze osusza parę z szyb, trzyma zadaną temperaturę, wyloty powietrza są duże wiec nie odczuwa się przeciągów. Climatronic to mały komputer z masą ustawień i czujników. W tamtych czasach nie miał sobie równych.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo przestronne auto, nic dodać nic ująć
4,0
Wyciszenie
Zawieszenie bardzo ładnie wytłumia nierówności, wydech już niestety nie daje sobie rady z wyciszeniem silnika ale cóż się dziwić skoro ma 10 lat i jest od nowości. Sam silnik ma bardzo ładny gang. Wyciszenie hałasu z zewnątrz bardzo dobre.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niestety tutaj nie mogę nic dobrego napisać. Najgorsze niestety jest spalanie, koszty napraw tez dają po kieszeni, szczególnie zawieszenie. Drobiazgi można kupić za grosze na szrotach.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niestety po 10 latach borykają go jakieś drobiazgi, głównie elektryka. Wymieniem już alternator akumulator 3 razy i rozrusznik.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
tutaj w zasadzie tylko zawieszenie, reszta ok.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 20V 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Passat B5 Sedan