Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B5 Sedan

Sebek, 14 lat temu
Silnik 1.8 20V 125KM 92kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 177 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Passat B5 Sedan 1.8 20V 125KM 92kW 1996-2000 - Oceń swoje auto
4,69
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Niezbyt przemyślana konstrukcja zawieszenia przedniego - mało solidna ale doskonale działająca
5,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Może jednak trochę brakuje turbiny... Ładnie zbiera się na każdym biegu ale dopiero powyżej 2500 obr/min choć z drugiej strony elastyczność jest niesamowita - 50 km/h i 5 bieg, a przy tym zero szarpania itp.
5,0
Skrzynia biegów
Krótki drążek, precyzyjne przełożenia wg. mnie dobrze zestrojona z silnikiem.
5,0
Układ jezdny
W poprzednim aucie miałem dość niskie zawieszenie więc zakręty nie były mi straszne. Passat pomimo wysokiego zawieszenia doskonale trzyma się drogi, im więcej, tym na więcej sobie pozwalam.
Komfort
4,0
Widoczność
Czasem zdaje mi się że przednie słupki są trochę za szerokie, ale z drugiej strony masz sporo możliwości ustawień zarówno fotela jak i kierownicy, więc idzie się jakoś dopasować. Do tyłu lepiej nie spoglądać przez ramię - i tak nic nie widać - ale nie po to masz 3 lusterka (i/lub czujniki cofania) żeby się rozglądać na prawo i lewo...
5,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu, pod ręką. Działa lekko, sprawnie. Każdy przycisk jest przejrzysty i czytelny. Sporo małych, przydatnych schowków i zakamarków, gdzie można wcisnąć to i owo.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W poprzednim aucie miałem szyberdach. Tu mi go trochę brakuje... Ale za to Climatronic rekompensuje doskonale jego brak. Chcesz zimno - to masz szybko zimno, chcesz ciepło - też dość szybko robi się ciepło.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No czego jak czego ale przestrzeni to nie może brakować - absolutnie ogromny w środku, wielgachny bagażnik pomimo że to sedan.
5,0
Wyciszenie
Krótko: doskonałe jak w ocenie. No chyba że przy wysokich obrotach - tak koło 4 tyś, robi się jednak zdecydowanie głośniej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na tą pojemność, na moją nogę... nie ma co narzekać. Chcesz wyprzedzać to wciskasz pedał i wyprzedzasz, nawet na 5 biegu. Co do kosztów napraw - wcześniej miałem japończyka - w porównaniu do niego ceny części zamiennych z wyższej półki są przystępne. A auto jak nie patrzeć prawie o dwie klasy wyżej...
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak narazie parę drobnych usterek się pojawiło... Po zasięgnięciu opinii na forum Passata raczej typowych dla modelu. Zaznaczyć trzeba iż nie mają one najmniejszego wpływu na codzienną jazdę (np. centralny z drzwi kierowcy - zacina się przy otwieraniu z kluczyka, antena radia odpowiedzialna z znikomy zasięg, itp.). Jak ktoś lubi grzebać przy swoim aucie to z przyjemnością zabierze się za ich proste i skuteczne wyeliminowanie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważne usterki?? Hmm. Jeśli tu można zaliczyć zawieszenie to ok... - to chyba najmniej udane rozwiązanie w tym aucie, choć niesamowicie komfortowe ale jednak nie na nasze drogi. U mnie jak narazie sukcesywnie wymieniam kolejne wahacze, bo co jakiś czas dają o sobie znać... Jednak jak już wspomniałem nie jest to szczególnie droga przyjemność. Usterki rekompensuje jednak z nawiązką swoim świetnym prowadzeniem i wygodą...

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 20V 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Passat B5 Sedan