Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B5 Sedan

semaj@o2.pl, 16 lat temu
Silnik 1.8 20V 125KM 92kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 212 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Passat B5 Sedan 1.8 20V 125KM 92kW 1996-2000 - Oceń swoje auto
4,46
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : samochód ma 9 lat a nic nie rdzewieje (nawet odpryski od kamieni)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : odpryski nad przednią szybą ze względu na brak uszczelki nad szybą
Zawieszenie : tylko się złapać za głowę - aluminiowe zawieszenie?????
5,0
Całokształt
jest to auto, z którego jestem bardzo zadowolony. Jak trzeba potrafi szybko pojechać, przy tym daje dużo komfortu (nawet na polskich drogach) i co najważniejsze bardzo ładnie się prezentuje i przyjemnie się z niego wysiada gdy patrzą znajomi z pracy.
Wrażenia
5,0
Silnik
jeśli oceniać kulturę pracy i elastyczność to bez zastrzeżeń, przy 3krpm zaczyna ładniej mruczeć i dostaje speeda (przy jeździe powyżej 3krpm sugeruję wyświetlacz komputera przestawić z chwilowego spalania na zegarek lub temperaturę otoczenia)
4,0
Skrzynia biegów
tu mogło by być troszkę lepiej. Nie da się zredukować w 0,1s (wybaczam, bo jest to raczej auto komfortowe niż sportowe), ale już "dwójka" mogłaby sięgać do 100kmph...
5,0
Układ jezdny
jak na auto które ma wozić człowieka pracującego, a nie wyścigowego szaleńca, jest prawie idealne. po cholerę 8 wacha czy na przodzie??? i do tego aluminiowych (olaboga!!!)
Komfort
4,0
Widoczność
w tej części się przychylę do wypowiedzi, którą tu przeczytałem "widoczność jak w każdym aucie, co ma szyby". a przyzwyczajenie się do prawego miniaturowego lusterka zajmuje min. 2 tygodnie
5,0
Ergonomia
wygodnie i wszystko na miejscu
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
tiptop, no może inaczej bym ustawił nawiew szybkiego odparowania szyby przedniej, ale to nieistotny szczegół.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
taka klasa samochodu, trudno, by było inaczej.
5,0
Wyciszenie
jak przy 190kmph można rozmawiać z pasażerem nie krzycząc to znaczy, że jest OK.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w żadnym samochodzie wcześniej nie jeździłem 50 km/h na 5. biegu po mieście. Min, co w mieście spaliłem to 11,3 ale strasznie się namęczyłem. Standard miejski to 12,7. ( w moim mieście są korki (wawa)) Na trasie jest dużo sympatyczniej po Austrii nieco ponad 7, po Polsce 8,5. Może i by spalił 10 w mieście, gdyby nie było korków. Ale co trzeba zrobić, by spalić w trasie 6,4 ???? Może jechać 100km z górki? 1400zł za wymianę rozrządu na zamiennikach?? sporo Pewne jest, że przerobię na gaz.
4,0
Stosunek jakość/cena
dla tego komfortu i prestiżu dla tych nienajbogatszych warto zapłacić te pieniądze ------------------------------- Odnośnie poniższego pytania, czy kupiłbym jeszcze raz... fajne jest auto, ale mam zamiar nim pojeździć 5 lat i zmienić na coś zupełnie innego. Nie można popadać w monotonnię :) aczkolwiek poprzedni właściciel kupił nowego passata.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
odpadła klamka podnoszenia szyby z tyłu; lampka w bagażniku świeci kiedy chce; zamek bagażnika się zacina (a to bywa upierdliwe)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
poprzedniemu właścicielowi z nienacka pękła półoś przy przebiegu 170kkm, pozatym bezawaryjny

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 20V 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Passat B5 Sedan 1.8 20V 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,00 zł
10,3
l/100km
12,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Passat B5 Sedan