Silnik
: Elastyczność i moc przy względnie małym zużyciu paliwa.
4,0
Całokształt
Auto przyzwoite pod każdym względem, duże wygodne, z optymalnym moim zdaniem do swojej wielkości silnikiem i napędem. Można go polecić, jednak warto przed zakupem dobrze się rozejrzeć, bo na rynku są różne niespodzianki.
Wrażenia
5,0
Silnik
Tak jak już ktoś napisał, elastyczność silnika w połączeniu z manualem 6-bieg. jest rewelacyjna. Mocy nie brakuje, fajnie przyspiesza od 1500 - 1700 obrotów. Najlepszego kopa ma od ok.2200. Słychać, że to diesel, ma fajne brzmienie, którego raczej nie pomylisz z inną marką. Nie przenosi zbytnio drgań na karoserię. Jest to zasluga m.in. dobrych poduszek pod silnik z tłumieniem olejowym. Poprzednie wersje tego silnika nie mają dobrych opinii (wałki rozrządu itp.), ale tu wady z przeszłości już nie występują. Kto ma trochę pojęcia jak jeździć dieslem, będzie zadowolony.
4,0
Skrzynia biegów
1-ka faktycznie służy do ruszania, b. krótka. Reszta biegów ok. a 5 i 6 naprawdę super zarówno w mieście i w trasie. Faktycznie na 6-tce da się jechać dynamicznie już od 60 km/h.
4,0
Układ jezdny
Dobry kompromis między komfortem a sztywnością. 4 motion robi swoje - świetnie trzyma się drogi, można pozwolić sobie na dużo więcej niż w \"ośce\". Kiepsko się jedzie w koleinach na felgach 17\" z oponą 225. Zdecydowanie bardziej polecam 16\" i 205, ale już na tych kołach tak ładnie nie wygląda.
Komfort
4,0
Widoczność
Duże auto, więc gabaryt robi swoje. Ale i tak nie jest źle, szyby są duże, widoczność moim zdaniem wystarczająca.
4,0
Ergonomia
Nie ma się co czepiać, kto pierwszy raz usiądzie ten od razu się zorientuje co jest do czego.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Z klimatronikiem wentylacja świetnie, ładnie odparuje wilgoć, klima szybko chłodzi. Przy dużym dieslu kilka minut trwa zanim czuć ciepło, ale nie ma dramatu. Gdy jest rozgrzany - cieplutko jak w piecu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla 5-ciu osób w podróż - bez uwag. Bagażnik w kombi duży z płaską podłogą. Jedno z większych aut w swoim segmencie.
4,0
Wyciszenie
Wiadomo, że to diesel, ale ten typ fajnie mruczy. Przy dużych prędkościach da się w środku normalnie rozmawiać bez krzyku. Powyżej 170 km/h nie wiem, bo nie sprawdzałem :)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali 30% więcej niż 1,9 tdi, ale ma o 30% więcej cylindrów i mocy :). Zużycie paliwa do przyjęcia. Weźmy pod uwagę, że to 4x4 i auto o masie ok. 1600 kg. W trasie przy normalnych prędkościach spokojnie można zejść poniżej 7 l/100km. W mieście do 10 l/100km.
Co do cen części i serwisu - zależne od jakości części jakie kupujemy. Oryginały lub dobre zamienniki kosztują więcej i dłużej na nich pojeździsz. Mnie niestety dopadła planowa wymiana rozrządu z olejami i filtrami. W serwisie zostawiłem prawie 5 tys. ale mam spokój z rozrządem na 110 tys. km. Zrobione na oryginalnych częściach, auto serwisowane wcześniej tylko w autoryzowanych stacjach, przez co ma gwarancję mobilności. Popytałem też w innych warsztatach - taniej niż 3800 nie znalazłem, ale v6 tdi nie każdy chce się podjąć. Jeśli chodzi o inne naprawy, nie komentuję, bo jeszcze nic poważnego się nie stało (auto mam 1 rok).
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena zakupu auta używanego - obecnie 9-10-letniego jest dosyć niska. Nieźle utrzymane egzemplarze można znaleźć za ok. 20 tys. zł. Te modele zazwyczaj są dobrze wyposażone, co uprzyjemnia codzienną ekploatację. Za tę cenę auto oferuje duży komfort i dobre właściwości trakcyjne.
Najtańszy w utzymaniu nie będzie, ale myślę, że warto.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie ok. Trochę irytująca jest korozja chromowanych relingów i przednich nadkoli.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez rok jak nim jeżdżę nic się nie zepsuło. Tylko planowy serwis (niestety nie tani).
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 TDI 180KM 132kW
[l/100km]