Przeniesienie napędu
: 4motion. Zima - ja jadę, \"ośki\" stoją. Lato - inni wypadają z zakrętu, ja jadę jak przyklejony.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
: Zacierające się tłoczki hamulcowe
5,0
Całokształt
Mimo wieku i drobnych usterek daje ocenę 5 z małym minusem. Auto dobre jak na swoje lata, swego czasu jedno z lepszych dostępnych. Szkoda tylko że większość z nich oferuje oplakany stan i przebiegi rzędu pół miliona. Wtedy może zepsuć się prawie wszystko.
Wrażenia
4,0
Silnik
Stary, poczciwy diesel. Na bieżąco wymiana filtrów i osprzętu a odwdzięczy się bezproblemową eksploatacją przez
4,0
Skrzynia biegów
Nie jest źle, ale może być lepiej. Przy przebiegu 235 skończył się dwumas i sprzęgło brało już prawie po nitach. Prawdopodobnie auto od nowości ciągało za sobą jakiś kemping u niemca stąd hak zamontowany oryginalnie i napęd 4motion. Poza tym auto po sprawdzeniu historii VIN było kupione w południowej germanii w górach.
4,0
Układ jezdny
Prowadzi sie rewelacyjnie ale ilość wahaczy i ich koszt naprawy mogą uszczuplić kilka setek z portfela. Na szczęście zamienniki idzie kupić w przyzwoitej cenie a wytrzymują podobnie co oryginały. (Nikt wam nie da gwarancji na to że Lemforder wytrzyma 3 razy tyle co dwa razy tańsze MASTERSPORTy)
Komfort
5,0
Widoczność
Jak to w kombi. Doskonała. Duża powierzchnia przeszklona oraz pozycja za kierownica bez obaw pozwalają dostosować swój wzrost do idealnej widocznosci
5,0
Ergonomia
Na 5+. Nie mam żadnych zastrzeżeń. No, może poza jedną - wprawdzie kanapa jest dzielona w stosunku 1:3, 2:3, ale przydałby sie jeszcze luk na narty do przewożenia dłuższych przedmiotów. Nie odejmuje za to punktów, bo owy luk był jako opcja wraz z podłokietnikiem, a moje auto nie miało takiej konfiguracji.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima automatyczna jest, działa sprawnie i naprawdę elastycznie. Zimą też nie narzekam. Nagrzewa się dłużej, ale to jest kombi - musi sie dłużej nagrzewać bo trzeba ogrzać większą powierzchnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W swoich czasach był liderem. Do teraz bije na głowę BMW e46 czy nawet rywala z podwórka - Audi A4. Zarówno z przodu jak i z tyłu miejsca jest pod dostatkiem. Nawet wysokie osoby bez obaw się mieszczą. A jak ktoś chce mieć więcej to niech kupi autobus VW Sharana.
4,0
Wyciszenie
Standardowo szum powietrza powyżej 100km/h oraz toczenie opon. Poza tym odejmuje punkt za słabe wyciszenie klekoczącego diesla. Tylko pamiętaj - to jest technika z końca XX wieku - wtedy były całkiem inne standardy niż teraz.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dostępność cześci - wzorocowa. Sporo zamienników i częsci na giełdach/szrotach. Ceny przyzwoite, zależnie od jakości danej części. Można przebierać miedzy tanimi a markowymi, które są droższe, ale na przyzwoitym poziomie.
Co do spalania: Mam wersję 4motion czyli już na wstępie doliczamy +1 litr do zwykłej \"ośki\". Mój styl jazdy to w miarę dynamiczny (ok 120km/h) i w przedziale 25/75 miasto/trasa. Srednio od 6,2 do 6,7. Spalał nawet 7 litrów, ale wlałem kilka razy preparat do czyszczenia wtryskiwaczy (podpiety pod komputer wykazywał przytkany wtryskiwacz) i urwałem tym sposobem nawet do 0,5 litra na 100km. Średnio w trasie licze 6 litrów, ale spokojnie idzie zejsć nawet poniżej 5,5. Kiedyś jadąc spokojnie 250km z prędkością do 100km/h spalił nawet 4,9 litra, ale to było tylko raz. Uważajcie jeszcze na opony. Miałem pół sezonu laczki 235 na 17 feldze i normą było spalanie 7 litrów. Teraz zakupiłem 205 też na 17 felgach i jest już lepiej.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie są i lepsi i gorsi. Tu płaci się za jakość, chodź nie do końca. Dobrze utrzymane auto odwdzieczy sie z nawiązką. Zajechane to wieczna skarbonka bez dna i można tak powiedzieć o każdym z aut, nie tylko o passacie. Ze względu na wiek warto dobrze sprawdzić auto pod względem mechanicznym i historię serwisową w ASO. Dobrze zachowane Passaty za niską cene schodzą praktycznie na pniu, niestety rynek zalewa oferta nieuczciwych handlarzyków i szrotów przypudrowanych do sprzedaży. Czasem warto jednak dołożyć trochę grosza i kupić auto z prywatnych rąk.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Psuje się to, co psuć się musi przy takim przebiegu i wieku auta. Nie oczekuje od 13latka niezawodnosci mercedesa 124, ale nie jest źle. Bieżąca wymiana filtrów, oleju, pasków i rozrządu pozwala uniknąć niepotrzebnych wydatków. Napęd 4x4 jest niezawodny i stały, więc praktycznie bezobsługowy.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Raz musiałem interweniować na drodze, a mianowicie zacierają się tłoczki hamulcowe. Przy zmianie klocków warto na to zwrócić uwagę i zlecić mechanikowi przeczyszczenie tych elementów.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI Syncro 110KM 81kW
[l/100km]