Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B5 Kombi

Blink, 11 lat temu
Silnik 1.9 TDI Syncro 110KM 81kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 240 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI Syncro 110KM 81kW 1997-2000 - Oceń swoje auto
4,46
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : 4motion. Zima - ja jadę, \"ośki\" stoją. Lato - inni wypadają z zakrętu, ja jadę jak przyklejony.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Zacierające się tłoczki hamulcowe
5,0
Całokształt
Mimo wieku i drobnych usterek daje ocenę 5 z małym minusem. Auto dobre jak na swoje lata, swego czasu jedno z lepszych dostępnych. Szkoda tylko że większość z nich oferuje oplakany stan i przebiegi rzędu pół miliona. Wtedy może zepsuć się prawie wszystko.
Wrażenia
4,0
Silnik
Stary, poczciwy diesel. Na bieżąco wymiana filtrów i osprzętu a odwdzięczy się bezproblemową eksploatacją przez
4,0
Skrzynia biegów
Nie jest źle, ale może być lepiej. Przy przebiegu 235 skończył się dwumas i sprzęgło brało już prawie po nitach. Prawdopodobnie auto od nowości ciągało za sobą jakiś kemping u niemca stąd hak zamontowany oryginalnie i napęd 4motion. Poza tym auto po sprawdzeniu historii VIN było kupione w południowej germanii w górach.
4,0
Układ jezdny
Prowadzi sie rewelacyjnie ale ilość wahaczy i ich koszt naprawy mogą uszczuplić kilka setek z portfela. Na szczęście zamienniki idzie kupić w przyzwoitej cenie a wytrzymują podobnie co oryginały. (Nikt wam nie da gwarancji na to że Lemforder wytrzyma 3 razy tyle co dwa razy tańsze MASTERSPORTy)
Komfort
5,0
Widoczność
Jak to w kombi. Doskonała. Duża powierzchnia przeszklona oraz pozycja za kierownica bez obaw pozwalają dostosować swój wzrost do idealnej widocznosci
5,0
Ergonomia
Na 5+. Nie mam żadnych zastrzeżeń. No, może poza jedną - wprawdzie kanapa jest dzielona w stosunku 1:3, 2:3, ale przydałby sie jeszcze luk na narty do przewożenia dłuższych przedmiotów. Nie odejmuje za to punktów, bo owy luk był jako opcja wraz z podłokietnikiem, a moje auto nie miało takiej konfiguracji.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima automatyczna jest, działa sprawnie i naprawdę elastycznie. Zimą też nie narzekam. Nagrzewa się dłużej, ale to jest kombi - musi sie dłużej nagrzewać bo trzeba ogrzać większą powierzchnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W swoich czasach był liderem. Do teraz bije na głowę BMW e46 czy nawet rywala z podwórka - Audi A4. Zarówno z przodu jak i z tyłu miejsca jest pod dostatkiem. Nawet wysokie osoby bez obaw się mieszczą. A jak ktoś chce mieć więcej to niech kupi autobus VW Sharana.
4,0
Wyciszenie
Standardowo szum powietrza powyżej 100km/h oraz toczenie opon. Poza tym odejmuje punkt za słabe wyciszenie klekoczącego diesla. Tylko pamiętaj - to jest technika z końca XX wieku - wtedy były całkiem inne standardy niż teraz.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dostępność cześci - wzorocowa. Sporo zamienników i częsci na giełdach/szrotach. Ceny przyzwoite, zależnie od jakości danej części. Można przebierać miedzy tanimi a markowymi, które są droższe, ale na przyzwoitym poziomie. Co do spalania: Mam wersję 4motion czyli już na wstępie doliczamy +1 litr do zwykłej \"ośki\". Mój styl jazdy to w miarę dynamiczny (ok 120km/h) i w przedziale 25/75 miasto/trasa. Srednio od 6,2 do 6,7. Spalał nawet 7 litrów, ale wlałem kilka razy preparat do czyszczenia wtryskiwaczy (podpiety pod komputer wykazywał przytkany wtryskiwacz) i urwałem tym sposobem nawet do 0,5 litra na 100km. Średnio w trasie licze 6 litrów, ale spokojnie idzie zejsć nawet poniżej 5,5. Kiedyś jadąc spokojnie 250km z prędkością do 100km/h spalił nawet 4,9 litra, ale to było tylko raz. Uważajcie jeszcze na opony. Miałem pół sezonu laczki 235 na 17 feldze i normą było spalanie 7 litrów. Teraz zakupiłem 205 też na 17 felgach i jest już lepiej.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie są i lepsi i gorsi. Tu płaci się za jakość, chodź nie do końca. Dobrze utrzymane auto odwdzieczy sie z nawiązką. Zajechane to wieczna skarbonka bez dna i można tak powiedzieć o każdym z aut, nie tylko o passacie. Ze względu na wiek warto dobrze sprawdzić auto pod względem mechanicznym i historię serwisową w ASO. Dobrze zachowane Passaty za niską cene schodzą praktycznie na pniu, niestety rynek zalewa oferta nieuczciwych handlarzyków i szrotów przypudrowanych do sprzedaży. Czasem warto jednak dołożyć trochę grosza i kupić auto z prywatnych rąk.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Psuje się to, co psuć się musi przy takim przebiegu i wieku auta. Nie oczekuje od 13latka niezawodnosci mercedesa 124, ale nie jest źle. Bieżąca wymiana filtrów, oleju, pasków i rozrządu pozwala uniknąć niepotrzebnych wydatków. Napęd 4x4 jest niezawodny i stały, więc praktycznie bezobsługowy.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Raz musiałem interweniować na drodze, a mianowicie zacierają się tłoczki hamulcowe. Przy zmianie klocków warto na to zwrócić uwagę i zlecić mechanikowi przeczyszczenie tych elementów.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI Syncro 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI Syncro 110KM 81kW
Średni koszt przejechania 100 km
50,00 zł
7,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Passat B5 Kombi