niezadowolony użytkownik z białegostoku,
19 lat temu
Silnik 1.9 TDI 130KM 96kW
Rok produkcji 2003
Przebieg:
26 tys. km
3,31
21% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Passat w moich oczach wypada bardzo słabo (użytkowałem z roku 1999 1.8 benz. - 100 tys. km) i obecnie opisywany - dużo uwag się powtarza)
wady: 1. jakość wykonania na miernym poziomie; 2. bardzo słaba niezawodność (patrz szczegóły); 3. jak na klasę złe wyciszenie kabiny; 4. niedopracowane rozwiązania (np. przewietrzanie, tylna szyba i wycieraczka)
serwis niby kompetentny, ale w praktyce bezradny
zalety: 1. dobre prowadzenie; 2. dobra elastyczność; 3. zestaw audio (gamma + cd)
Wrażenia
3,0
Silnik
strasznie warczy i przy obrotach około 2000 (najczęstszy zakres używany w jeździe po mieście) przenosi wibracje na całe auto (mocno odczuwalne na drążku zmiany biegów)
elastyczność naprawdę wzorowa
4,0
Skrzynia biegów
bardzo krótkie pierwsze przełożenie, "dwójka" trochę dłuższa - dość uciążliwe przy szybkim przyspieszaniu - ale zapewne jest to dopasowane do charakterystyki diesla
4,0
Układ jezdny
pomimo przysłowiowej "miękkości" przy tej masie i rozmiarach to naprawdę bardzo zrówmoważone rozwiązanie (komfort + wyczucie auto)
Komfort
4,0
Widoczność
może przeszkadzać lewy słupek przy skręcie w lewo
lusterka boczne - dobrze chronione przed zachlapaniem
słabo rozwiązana ochrona tylnej szyby przed zachlapywaniem - lekka wilgoć na drodze i koniec widoczności - co przy złej konstrukcji tylnej wycieraczki jest dość uciążliwe
4,0
Ergonomia
dla "krótkorękich" lub "długonogich" obsługa centralnej konsoli wymaga lekkiego wychylenia się do przodu (oderwania od fotela) - zaznaczam, iż przy prawidłowo ustawionym fotelu (nie "leżance")
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
szybko parujące szyby, kłopotliwe odparowanie w tylnej części auta (nie dociera nawiew z bocznych otworów)
podobnie w kombi z 2003 roku i limuzynie z 1999 roku - dwie rozmawiające osoby powodują spore zaparowanie, 4 - mocne
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
pomijając uwagę o "krótkorękich" lub "długonogich" kierowca ma wygodnie
małe przyciski w climatronicu oraz jego umieszczenia na samym dole konsoli środkowej czynią ga kłopotliwym w użytkowaniu (przeszkadza dzwignia zminy biegów)
pasażerowie - bardzo komfortowe siedzenia ale brak nawiewu
sterowanie ustawieniem świateł i podświetleniem deski rozdz.- niewidoczne z powodu zasłaniania przez kierownicę - wymaga mocnego wychylenia ciała w lewo
3,0
Wyciszenie
bardzo przeciętnie, ale zapewne to zasługa diesla (poprzedni użytkowany przeze mnie Passat 1.8 benz. bez turbo był cichszy)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zużycie paliwa może być (konstrukcje common rail są oszczędniejsze - np. Peugeot 406 HDi 110 kM)
przeglądy - dość drogie i częste (a nawet za częste)
napraw nie oceniam - gwarancja 2-letnia
3,0
Stosunek jakość/cena
płaci się właściwie tylko i wyłącznie za prestiż marki VW - porównywalna wyposażeniowo np. Toyota Avensis znacznie tańsza, a o ile przy tym solidniejsza
GDZIE JEST TA REKLAMOWA SOLIDNOŚĆ ?!
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
uzbierałaby się długa lista: niepodokręcane elementy wyposażenia, bardzo złe spasowanie elementów (fotel pasażera, konsola środkowa, cała konsola w stosunku do szyby i słupków), niedziałający spryskiwacz tylny (do nowego), przerwy w "dostawie prądu" do konsoli środkowej , zacinające się zamki (drzwi tylne, kpala bagażnika), niedokręcony układ wydechowy itd. itd.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
w przeciągu roku eksploatacji (25 tys. km):
- wymiana katalizatora !!!
- wymiana dwóch zaparowanych lamp przednich !!!
- wkręcenie uszczelki w wentylator klimatyzacji (wymiana) !!!
- wymiana łącznika układu dolotowego powietrza do klimatyzacji
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 130KM 96kW
[l/100km]