Inne
: Naprawdę wielkie możliwości załadunkowe i przewozowe. Jak mała ciężarówka.
4,0
Całokształt
Solidny, wygodny, bezpieczny, pojemny i ekonomiczny, niezawodny, tani. Ale też głośny, niepiękny, bardzo pospolity, nie dający frajdy z jazdy, dość przestarzały technologicznie. Nie jest zły, ale czegoś mu brak.
Wrażenia
3,0
Silnik
Bardzo głośny, szczególnie \"na zimno\", charakterystyczny klekot pompowtryskiwaczy nie jest zbyt miły dla ucha, ale z wnętrza jakoś bardzo nie przeszkadza. Mrozy mu nie służą - przy -20 st. spore problemy z odpaleniem, po licznych próbach rozruchu w końcu następuje rozładowanie akumulatora, ale generalnie po jakimś czasie odpala. Elastyczność całkiem dobra, na 6 biegu bez problemu można jechać nawet 70 km/h i sprawnie wyprzedzić ciężarówkę
4,0
Skrzynia biegów
Moim skromnym zdaniem bardzo dobra skrzynia - biegi wchodzą płynnie, ale drążek nie lata w dłoni jak papierowa rurka - opór jest w sam raz. Praktycznie nie zdarza mi się \"nie trafić\" w pożądane przełożenie. Wsteczny też wchodzi bez problemów. Może nie miałem okazji wypróbowania bardzo wielu różnych skrzyń, ale ta jest moim faworytem z tych, które do tej pory \"testowałem\".
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie dobrze tłumi niedoskonałości polskich dróg, jazda jest komfortowa, przy najechaniu na dziurę nie dobiegają z okolic kół żadne niepokojące odgłosy. Nie jest to oczywiście samochód nastawiony na dynamiczną jazdę, dlatego precyzja kierowania i zachowanie w zakrętach są mało porywające. Ale prowadzi się pewnie, nie ma co narzekać.
Komfort
5,0
Widoczność
Z każdej strony widoczność perfekcyjna. Gdy wsiadam do innego samochodu i przychodzi mi tyłować gdzieś na parkingu, zawsze doceniam widoczność w Passacie. Słupki też nie są zbyt grube, a lusterka dostatecznie duże.
4,0
Ergonomia
Jak to w VW - nie ma się do czego przyczepić, choć estetyką nie powala. Rozwiązanie sterowania tempomatem - najprostsze i najlepsze jakie do tej pory spotkałem. W moim egzemplarzu sporo trzeszczących plastików, które wpadają w rezonans w określonym przedziale obrotów i denerwująco hałasują.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy niskich temperaturach rozgrzanie wnętrza zajmuje parę ładnych minut. Później utrzymanie temperatury zlecam automatycznej klimatyzacji, która z tego zadania wywiązuje się dobrze. Brakuje 2-strefowej klimy. Wychłodzenie też trwa jakiś czas, ale nie ma tragedii, potem - jak wyżej.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest dość i z przodu i z tyłu, dla 4 dorosłych osób w sam raz. Z tyłu może trochę mało miejsca na nogi. Bagażnik to otchłań bez dna. Zdarzyło mi się nocować kilkakrotnie \"na tyłach\" Passata po złożeniu tylnych oparć (ogromna płaska przestrzeń, bardzo wygodnie można się wyspać w 2 osoby). Oczywiście ogromne możliwości transportowe.
4,0
Wyciszenie
Silnik jest słyszalny, ale nie przeszkadza, ogólnie jest OK.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo oszczędny silnik, a przy tym dosyć dynamiczny. Nawet w mieści nie spala więcej niż 7,5 litra, w porywach do 8. W trasie można zejść poniżej 5. Ceny części śmiesznie tanie, dostępność ogromna, naprawy też niedrogie, oczywiście nie w ASO. Ceny samych Passatów też przystępne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tani sam w sobie, tani w utrzymaniu, dostępność części ogromna i koszty napraw bardzo przystępne. A przy tym solidnie i przemyślanie wykonany, zdaje próbę czasu i nie psuje się.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przejechałem 30 tysięcy w 1,5 roku, poza wymianą żarówek i urwaniem osłony silnika na oblodzonym krawężniku, nic nie szwankowało. Zepsute lusterko fotochromatyczne, ale z tą wadą już go kupiłem. Wymiana przedniego drążka stabilizatora przy 150 tys. Poza tym wspomniane wcześniej zimowe problemy z rozruchem.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zapchana turbosprężarka - po rozebraniu i przeczyszczeniu nie ma żadnych dalszych problemów.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 130KM 96kW
[l/100km]