Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B5 Kombi

azbaz, 13 lat temu
Silnik 1.9 TDI 130KM 96kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 203 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI 130KM 96kW 1999-2005 - Oceń swoje auto
2,92
31% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dynamika. Jeśli już tylko 6 biegowa skrzynia odradzam 5.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : turbina 2000zł
Inne : głowica wtryski niech to **************
Zawieszenie : mogłoby być pewniejsze, ostrzegam przed sprężynami z KAYABA zamiennik oryginału obniża znacząco zawieszenie względem seryjnego, dopiero po reklamacji i awanturze zwrócili mi pieniądze
2,0
Całokształt
No ja podziękuję. Może miałem pecha, może poprzedni właściciel był osłem i je katował. Jedyne rozwiązanie do zaakceptowania to takie że to auto służbowe i ktoś płaci za naprawy jak nie to znaczy że masz za dużo kasy do wywalenia w błoto.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jest dynamiczny, ma duży moment obrotowy pozwalający na dynamiczne wyprzedzanie to wygodne. Jednak jeśli ktoś dużo jeździ utrzymanie tego drania nie jest tanie rozrząd co 90000km to ponad 1000zł, a to tylko wierzchołek góry lodowej. Tak dla diesla za przyjemność z jazdy, natomiast nie za drakońskie koszty napraw kilka razy wyższe, niż dla benzyny.
3,0
Skrzynia biegów
Byłoby dobrze gdyby była 6 biegowa. Jako, że to Diesel moc dostępna od niskich wartości obrotowych i jak trzeba auto jedzie bez konieczności redukcji, aby przyśpieszyć.
3,0
Układ jezdny
Jest tak sobie. Focus II którym też jeżdżę jest o klasę lepszy.
Komfort
4,0
Widoczność
Normalna w każdą stronę nie przeszkadzają jakieś mega słupki czy inne wynalazki.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jako, że to nie benzyna nagrzewa się wolniej trzeba się z tym pogodzić.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest rewelacyjnie, ale też nie jest źle miło byłoby mieć troszkę więcej miejsca na nogi dla kierowcy.
4,0
Wyciszenie
Tu jest dobrze. Niemiłe szumy itp zaczynają się pojawiać dopiero w ok 160-170km/h
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na tak dynamiczne auto spalanie jest znośne. Na mohera pali 5.2/100km normalnie 6.4-7/100km a jak się śpieszę to od 8 w górę. Ceny części są wysokie! A więc utrzymanie auta jest tak naprawdę drogie i nie wynagradza mi tego, ani spalanie, ani dynamika. To jest mój ostatni VW, a na pewno ostatni diesel. No chyba, że wrócę do korzeni i kupie starego Golfa II z silnikiem 1.6 intercoolerem.
1,0
Stosunek jakość/cena
Zawiodłem się i tyle. Słynne są już kosztowne naprawy przedniego zawieszenia w autach grupy VW Passat czy Audi kosztujące krocie, a do tego będące nietrwałe.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kupiłem auto używane, jak już wymieniłem wszystko co mu dokuczało zaczęło być przyzwoicie. Trzeba mieć trochę szczęścia przy zakupie.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Drogie w utrzymaniu. Auto po przejechaniu 140000km miało robioną głowicę, wtryski, turbo i wiele innych nie rozpisuje się bo mi ciśnienie skoczy.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Passat B5 Kombi