Jest to moje 9 auto (7 używanych i 2 nowe) i pierwszy volkswagen (nigdy nie należałem do miłośników marki), polecam auto, wiem że krąży wiele negatywnych opinie, ale podejrzewam że to plotki wyssane z palca osób które nigdy nawet pasatem nie jechały, bądź osób które kupiły super igłę w komisie, sprowadzoną z magicznym przebiegiem 169 000 lub 179 000 bez książki i ich autka się sypią bo naprawdę mają po 400 000 lub sporo więcej!.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik dość dobrze sobie radzi z autkiem, (wersja AVF 310Nm), moment i przebieg krzywej mocy ok, ale w tiptronicu przydało by się jeszcze ze 20-30ps.
Na trasie w miarę oszczędny, w mieście już niekoniecznie, do tego dość drogi w serwisie.
4,0
Skrzynia biegów
Tiptronic, ogólnie fajna skrzynia o dość długich przełożeniach, super na autostradzie + tempomat, nie jest może super szybka, jak np. DSG, ale trwała (prawidłowo eksploatowana przeżyje silnik).
4,0
Układ jezdny
Nie mam większych zastrzeżeń, komfortowy przewidywalny, bezpieczny (ESP). Niestety przednie zawieszenie nie wytrzymuje kiepskiej jakości naszych dróg, polecam markowe zamienniki, szkoda pieniędzy na szajs. Za to tylko 4, choć to nie do końca wina auta, w Niemczech problem nie znany
Komfort
4,0
Widoczność
Było by 5, gdyba nie małe prawe lusterko (wada usunięta podczas ostatniego małego liftingu).
5,0
Ergonomia
Ogólnie genialne auto, jest to moje 4 kombi, choć nie największe, to jest naprawdę bardzo praktyczne i przemyślane w najdrobniejszych detalach, ukłon w stronę Niemców
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronic, bardzo wydajny latem (choć przydała by się regulacja co pół stopnia...chyba się czepiam), plus za funkcje econ, mam grzane przednie fotele, jeszcze gdyby miał szyberdach...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ogólnie jest bardzo dobrze, szerokie wnętrze nikt nie trąca się łokciami, nie narzekam choć mam 196cm wzrostu, i fotel na maksa do tyłu. U mnie pasażer nie jest pokrzywdzony gdyż też ma regulacje wysokości i lędźwi (wersja trendline)
4,0
Wyciszenie
Jest ok, szczególnie na tasie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Autko dość spore, swoje waży cudów nie ma, do tego tiptronic swoje pali, przeglądy nie są też tanie mimo sporej ilości zamienników duży przegląd co 120.000 km trochę kosztuje (3-4 tys.), ale warto bo to naprawdę fajne, wdzięczne autko. Mam auto o przebiegu 230.000, z książką serwisową do końca aso niemcy, i przyznam że auto nosi minimalne ślady zużycia, tym się różnią auta volkswagena od wielu francuskich, włoskich i obecnie japoński konkurentów iż mimo wszytko wolniej się starzeją...
5,0
Stosunek jakość/cena
oczywiści chodzi o używany!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 130KM 96kW
[l/100km]