Silnik
: fajnuie wkręca sie na obroty powyższej 1900, i nieźle pracuje, co słychac. Daje rade nawet innym troche mocniejszym wózkom, miałe okazję próbowac go ze 150 KM francuzem...
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: głośnośc ,
Zawieszenie
: przednie zawieszenie, z tego co słyszałem - nie miałem okazji remontowac
Inne
: za silny nawem klimy na najniższym poziomie
4,0
Całokształt
Jak miałbym opisać jednym słowem mojego paska to było by to słowo - \" świetny wybór\" Auto do tej pory spisuje się bardzo dobrze i oby tak dalej... Oczywiście, że to tylko maszyny i zużywa się jak każda rzecz i w końcu zawsze może coś wysiąść i trzeba być na to przygotowanym. Ogólnie stan samochody zależy od kogo się kupiło jak się o niego później dba.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jak już wszystkim wiadomo nie jest zbyt dobrze wyciszony, ale w ogóle mi to nie przeszkadza -lubię ten \"dźwięk\"...
Ogólnie silnik pracuje równo, bez żadnych zgrzytów, szarpnięć itp. Wyczuwalna jest turbo dziura, jak to w dieslu, ale powyżej 1900 obr./min. osiąga zadowalające wyniki i, aż chce się jechać w długą podróż (niekoniecznie samemu) Całokształt motoru oceniam na 4+ Ważne jest, żeby na trasie turbina spełniała swoje zadanie, chodzi o to,żeby jej nie zamulać i nie zatrzeć
4,0
Skrzynia biegów
Jeżeli chodzi o skrzynię biegów, to w moim pasku jest 6 biegów i wchodzą z lekkim oporem, ale precyzyjnie ( no może wsteczny czasami nie chce się wbić, ale to normalne). mówi tak dlatego, że miałem przyjemność jeździć innymi wózkami i biegi wpinały się trochę lżej...
Mówią, że \"6\" to nie na nasze tasy, ale przy 100km/h wbijesz \"6\" i możesz już w ogóle nie redukować - jestem zadowolony z tej opcji. W moim przekonaniu skrzynia jest na dobrym poziomie.
5,0
Układ jezdny
Autko prowadzi się świetnie, miałem też przyjemność jeździć zachwalanym za układ jezdny Fordem Mondeo z 2003r. i moim zdaniem zarówno Ford jak i VW są na bardzo dobrym poziomie w tej kategorii. Dziury i nierówności pokonuje płynnie i dobrze je tłumi. Zawieszenie VW-a to kompromis pomiędzy twardym a miękkim zawieszeniem.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność !?!To zależy kto i jak jedzie, tak mi się wydaje, bo w moim przypadku czasami przeszkadza mi zazwyczaj lewy słupek np: na zakręcie bo nie widzę wtedy samochodu nadjeżdżającego z lewej strony( lekkie wychylenie głowy rekompensuje ten negatyw) Na początku brakowało mi czujnika parkowania, ale w chwili obecnej parkuje na \"czuja\" (oczywiście chodzi o czucie końca samochodu, a nie na chybił trafił) Auto jest dobrze przeszklone i ogólnie widocznośc jest na \"5\"
5,0
Ergonomia
Jak już wspomniałem miałem przyjemność jeździć innymi wózkami i zauważyłem, że właśnie te niektóre wózki maja bardzo rozbudowane panele i konsole przednie ( podkreślam niektóre) i dlatego mają organiczną ilość miejsca dla pasażera z przodu jak i z tyłu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jeżeli chodzi o klimę to ktoś mi zarzucił, że nawet na najniższym poziomie wiatraka za mocno wieje, i muszę się z nim zgodzić, bo w innych wózkach nawiew jest słabszy. Ogólnie klima(tronic) działa bez problemów i ładnie schładza gorączkę...
Zimą ogrzewanie jest dobre, tylko pod przednimi fotelami nie wiem czemu nie chce wiać ciepłem do tyłu, słyszałem,że może jakieś kanału zostały zapchane lub coś w tym stylu- ogólnie nie interesowałem się tym, aż tak mocno.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Uważam,że w VW-ju pasażerowie nie powinni narzekać na ilość miejsca, na pewno nie z przodu. Ponadto wydaje mi się, że troje pasażerów z tyłu nie miałoby problemów na długiej trasie, a na pewno nie dwoje. Przestrzeń dla kierowcy jest doskonała, mam 185 cm wzrostu i czuję się w pasku naprawdę dobrze, szczególnie jak masz siedzisku obniżone - na maksa. Fotele sa wygodne i twarde, co na trasie jest tylko atutem
4,0
Wyciszenie
Hałasy z zewnątrz raczej dobiegają na przeciętnym poziomie, jedynie trochę słychać prace silnika, ale to akurat lubię. Opony toczą się swoim życiem i nie słychać ich wew. Przykładem może być fakt, iż klakson jest naprawdę głośny, natomiast wew. jest przyjemnym dźwiękiem.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zawsze mogłoby być lepiej, ale cóż... Jeżeli chodzi o paliwo to pali tyle ile dajesz w palnik, porostu spalanie waha się od najniższego (5.1) do nawet 10 litrów w mieście przy ostrej jeździe. Mówiąc o cenach napraw i przeglądów to nie będę zabieraj głosu,za prostej przyczyny, mam auto od ponad roku i przejechałem ponad 20 tys km. - do tej pory poza płynami i filtrami to wymieniłem jedynie czujnik temperatury, a w chwili obecnej muszę wymienić przegub. Nie wiem dokładnie co z zawieszeniem przednim, bo jak na razie nie ma żadnych stuków i nie wiem dokładnie ile kosztuje naprawa ( bo tylko tego się obawiam i może turbiny) Oba elementy są w dobrej kondycji.
4,0
Stosunek jakość/cena
W zakupie auto wypada drogo w porównaniu z Opalmi, Fordami, ale podobno to dobre samochodu i tak jest rzeczywiście. Chciałem kupić Mondeo TDCI , Opla Vectrę C 2.2DTI, Omegę 2.2DTI, Myślałem tez o E-Klasie i Audi A6, ale jest jeszcze droższe, a po drugie z silnikiem 2.5 nie chciałem,a 1.9 to rzadki okaz.
W końcu wybór padł na VW dlatego, że w Oplach narzekają na silniki, w Mondeo na pompowtryskiwacze, Mercedes rdzewieje i taryfy nie chciałem. Dlatego wymyśliłem, że wolę włożyć w naprawę przedniego zawieszenia i mieć święty spokój, bo VW silniki mają świetne i nie zawodne. O francuzach nawet nie myślałem, wiadomo dlaczego - nie mam czasu na pobytu w serwisach...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
w moim przekonaniu to autko to naprawdę dobry wybór - może w moim przypadku, bo na pewno są tacy co psioczą na Passaty, ale trudno. Autko jest dobrze spasowane i nie ma w nim żadnych usterek wymagających wymiany
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Najpoważniejsza usterką jak na razie do tej pory była wymiana czujnika temperatury i wymiana akumulatora, teraz czas na przegub. Nie che zapeszać ale pasek sprawuje mi się świetnie i oby zachwycał mnie dalej
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 130KM 96kW
[l/100km]