Nadwozie bardzo przyjemne z wyglądu, nie rdzewiejące. Wnętrze świetnie wykonane, bardzo przyjemne fotele, przestronna kabina, bardzo duży bagażnik. Nic, tylko ładować najbliższych i...w drogę!
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik TDI o oznaczeniu AJM i mocy 115 KM daje sobie świetnie rady w trasie i kompletem pasażerów. A jak nam mało, to możemy podnieść drogą elektroniczną te parę źrebiąt więcej.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest dość precyzyjna, przełożenie 5-tego biegu optymalne dla diesla, brakuje jednak szóstego przełożenia.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie dość dobrze wybiera nierówności, układ kierowniczy jest precyzyjny, stabilny przy dużych prędkościach.
Komfort
5,0
Widoczność
Trudno znaleźć w tym przedziale cenowym i klasowym wygodniejsze auto i lepiej wykonane. Może tylko skoda superb ma więcej miejsca a citroen C5 z HYDRO-PNEUMATYKĄ lepiej wybierze nierówności.
5,0
Ergonomia
Prosto, zwięźle, na temat. Konsola nie jest przeładowana przyciskami, obługa czysto intuicyjna.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja jest dość przeciętna. Na pewno w starym passacie 35i układ lepiej "wiał" i grzał. W dodatku mogą pojawić się problemy z nagrzewnicą.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni nie zabraknie dla nikogo, uwierzcie mi ;-)
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie wersji tdi jest dość dobre do prędkości 110 km/h. Póżniej "traktorek" jest wyczuwalnie hałaśliwy i natrętny.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny częsci są na bardzo przyzwoitym poziomie a wybór zamienników jest wręcz przeogromny! prosta konstrukcja również nie podnosi znacząco kosztów- wyjątkiem są prace przy wymianie rozrządu i przednie zawieszenie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dziś coraz trudniej o ładnego passata za przyzwoitą cenę, jednak warto szukać- passat to bardzo fajne auto, a płacąc za przyzwoity egzemplarz nieco więcej niż przeciętnie, możemy cieszyć się któryś rok fajnym autem!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak dbasz tak masz- mówi przysłowie. Passat rzadko odmawia posłuszeństwa z udziałem lawety, większośc usterek jest typowa, jak np, awaria mechanizmu przednich wycieraczek, userka tylnych zacisków ham., awarie nagrzewnicy i można je bezproblemowo usunąc. Drogie może okazać się przednie zawieszenie i wymiana rozrządu ale tragedii nie ma. W moim przypadku turbo, koło dwumasowe, wtryski są JESZCZE ok! ;)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
ODPUKAĆ, PUK PUK! :-)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 115KM 85kW
[l/100km]