Układ hamulcowy
: tylko to działa poprawnie, lecz mogła by być krótsza droga hamowania
1,0
Całokształt
Przechwalony. Potwornie głośny. Po podróży do Chorwacji sprzedałem. To trzecie z aut VW w moim użytkowaniu. Dwa jeszcze mam ale to Polo benzyna i staruszek Golf1.
Wrażenia
1,0
Silnik
Całkowity brak polotu.Moc zbyt mała w stosunku do masy (kombi).Bardzo głośny o dziwnym metalicznym dzwięku. Przy dalszej trasie radio ustawiałem głośniej, niestety tylko dwa przednie głośniki i to grające byle jak(potem wymieniłem i dodałem tył było już lepiej).W porównaniu z 16Vz polo benzynowym silnik TDI oceniam żle.Wyprzedzanie w terenie górzystym to szkoła przetrwania.Punto mnie olało i Pandziocha także.Koszmar
3,0
Skrzynia biegów
Nic rewelacyjnego. W Mondeuszu o 2 klasy lepiej a Mundek stary z 1995.Zbyt słabe przełożenie 5 biegu.
Przy wjężdzie n wzniesienie redukcja nawet do dwójki jak jadę załadowany.
2,0
Układ jezdny
Wiele razy wymieniałem komplet wahacze i cała reszta .Tak co 30tys.km, Polskie drogi to nie niemieckie autostrady i potrzebujemy mocniejszych konstrukcji.Zbyt drogie są części a i wymiana kłopotliwa. Przereklamowane. Po załadowaniu moje kombi zachowuje się dziwnie a tylna oś próbuje mnie przegonić.
Komfort
4,0
Widoczność
szyba przednia nie jest niestety ogrzewana a taką miałem w Mondeuszu . Ogólnie trochę zbyt grube są słupki przednie.Nie widzę istotnych różnic od innych aut.Podobnie miałem w Vectrze
4,0
Ergonomia
Typowe niemieckie auto.Wszystko na miejscu Szare brzydkie i bez polotu ale obsługa intuicyjna .I te koszmarne kolory zegarów... ale o gustach sie nie dyskutuje. Znam takich co im się takie podobają.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
normalka.Wentylatora nie słychać nie dlatego że jest cichy lecz bo zagłusza go klekot TDI.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pasek to duży samochód i to jego JEDYNA zaleta.Z tyłu mogłoby być szerzej dla nóg.Mundek był wygodniejszy. Miał lepsze fotele.Miałem także Lagunę i ona też była wygodniejsza.Ogólnie jak na kombi daję 4.
1,0
Wyciszenie
samochód POTWORNIE głośny.Po wyciszeniu go w firmie wyciszającej jest lepiej, lecz wciąż klekocze na wolnych.Poprawiło się w trasie. TU silnik nie huczy jak potępiony,teraz "mieli wiewiórki".Ogólnie brakuje tych mat wygłuszających.Wiem to nie Mesio,ale oczekiwałem więcej.Wyszło "prawie" a to duża różnica. Wyciszyłem jednego aby niedowiarkom i fanom udowodnić różnicę. To działa .Potem wsadzam ich do benzynowca i good bay TDI
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przebiegi moich aut są duże, wszak to kombiaki i mają na siebie zapracować.W miarę niskie koszty paliwa zostały tu zniwelowane przez kosztowne naprawy.Duże straty poniosłem przez awarie alternatora(za granicą)że nie wspomnę o przepływomierzach w obydwóch Passatach .Posiadane Polo jest BEZAWARYJNE i choć ostro ćwiczone naprawiamy tylko to co musi się zużyć.
1,0
Stosunek jakość/cena
Nowy stanowczo za drogi. Wyposażenie mogłoby być lepsze. Auta z rynku niemieckiego są dobrą alternatywą. Obydwa moje Paski kupiłem używane od Znajomego Niemca i były "ganz neu" Po zakupie wymieniłem to co należyczyli rozrząd i hamulce oraz oleje i płyny.Kupiłem także nowe koła.
alternator. Przepływomierz. Elektryka. Ogólnie silnik wymaga dolewania oleju. W innych autach nie dolewam oleju od wymiany do wymiany.uszkodził się przedni czujnik ABS i było nieciekawie.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 115KM 85kW
[l/100km]