Karoseria
: Świetny stan karoserii z pominięciem klapy tylnej oraz jakość podwozia.
4,0
Całokształt
Całokształt to 8/10 pkt w swojej klasie. Solidna robota jednak nie do końca. Jest kilka charakterystycznych problemów niestety wciąż nierozwiązanych.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik rewelacja jeśli chodzi o pracę. Niestety koszty utrzymania bardzo wysokie. Zmiana rozrządu ok 2 tyś. zł z gwarancją na 90 tyś km. Co 10 000 km olej + filtr (średnio co 50-60 dni), koszt ok 150 PLN. Aż ciarki przechodzą na myśl o pompo wtryskiwaczach. Pierwszy silnik tego typu - śr. po ok. 250 tyś km pompo wtryskiwacze zaczynają się odzywać i po prostu umierać. Poza powyższym wszystko jest super. Niestety VW mają do siebie to, że są po prostu drogie. Za drogie.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia działa bez zarzutów.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się wyśmienicie. Prawdziwy komfort.
Komfort
4,0
Widoczność
Do widoczności nie mam zastrzeżeń. Dziwi tylko urojony pomysł z mniejszym prawym lusterkiem. Po co?
4,0
Ergonomia
Ergonomia na wysokim poziomie.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W mojej wersji z Climatronic wentylacja i ogrzewanie działają super. Szkoda, że w tych rocznikach nie produkowano ogrzewania przedniej szyby.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni dla kierowcy i pasażerów aż nadto.
3,0
Wyciszenie
Diesel jest oczywiście słyszalny w środku i czasami az tworzy niepotrzebną paranoję odnośnie dźwięków. Z
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W trasie 5L ON na 100km. Z klimą ok 6L. Po prostu coś pięknego.
2,0
Stosunek jakość/cena
Cena zdecydowanie za wysoka. ZDECYDOWANIE! Lepiej zastanowić się n 2,3 lata młodszą Corollą lub Mazdą.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ogrzewanie lusterek nie działa. Lewy zamek kierowcy i tylny prawy pasażera do wymiany. Klapa tylna nieocynkowana ma kilka ognisk rdzy. Ponadto problem z płynnym działaniem tylnej wycieraczki. Głośniki w wersji Basis tylko z przodu i bardzo miernej jakości (papierowe). Poza tym wszystko ok!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek brak! Pomijam wielo-wahacze z przodu i polskie drogi. Za to winna jest GDDKiA a nie producent. Niemniej jednak wymiana dwóch górnych z dwóch stron to koszt 1000 PLN (lomforder) i na 3 lata spokój (ponoć).
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 115KM 85kW
[l/100km]