Zawieszenie
: Często kontrolujcie końcówki układu kierowniczego. Są czułe, i nie warto na nich oszczędzać.
Silnik
: Jak to TDI - trzeba patrzeć na stan oleju w silniku, i co jakiś czas \'100\' dolać.
Karoseria
: Niestety - zamarzają zamki w zimę.
5,0
Całokształt
Następny też będzie Passat.
Wrażenia
5,0
Silnik
Z silnikiem zero problemów. Ostatnio jedynie regeneracja turbo, ale po 300.000 się należy. Po przeczyszczeniu spalanie spadło o 0,5 l, i czuć wzrost mocy (lekki, ale zauważalny) szczególnie na dole obrotów. Silnik na pompie (AFN), więc bezstresowy.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zarzutów, jak i silnik. Szkoda, że nie ma \'6\', ale to nie 115 KM. :)
4,0
Układ jezdny
Komfort - rewelacja. Wymiana elementów zawieszenia - przez 50.000 i 2 lata tłuczenia po polskich \'drogach\' to wymiana obu drążków kierowniczych, wahacza i jednej końcówki zawieszenia. Wahacz i drążki były oryginalne. Uważam że warto, a jeśli ktoś narzeka, to pewnie dlatego, że kupuje chińskie części za parę juanów zamiast Febi.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń, bez szczególnych uwag. Po prostu dobrze.
5,0
Ergonomia
Uchwyt na kubki we właściwym miejscu, fotele (u mnie a\'la kubełki) rewelacyjne - 1700 km do Chorwacji bez bólu pleców. Przełączniki \'niemieckie\' - wszystko na miejscu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie i wentylacja znacznie poprawione od modelu B4, w którym wiecznie parowały szyby.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Super. Do Chorwacji w 4 osoby do dorosłe + fotelik - super auto.
4,0
Wyciszenie
Marudni będą narzekać na klekot TDI, ale jak nie lubić tego dźwięku i świstu turbo.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ruszać półtora tony za max 6 litrów w jeździe mieszanej. Bezcenne. Za resztę zapłacisz kartą...
4,0
Stosunek jakość/cena
Trochę drogi. Mondeo, Laguna są dużo, dużo tańsze. Ale i tak ich nie kupię.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zamarzające zamki w zimie i wsiadanie przez drzwi pasażera. Masakra. Ale nic poza tym.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez żadnych nagłych awarii. Jak już pisałem, jechał 17 godzin bez przerwy, i nigdy nie zawiódł.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 110KM 81kW
[l/100km]