Silnik
: zacięcie kierownicy zmiennej geometrii w turbosprężarce
Zawieszenie
: "delikatne" zawieszenie-nie na polskie drogi
3,0
Całokształt
samochód przestronny i funkcjonalny,a poza tym ekonomiczny, jednak trapią go usterki
Wrażenia
3,0
Silnik
silnik nie jest cichy i ma twardy bieg, elastyczność jak na diesela jest dobra, jednak zakres użutecznych obrotów niewielki 2000-4000obr/min, troche za słaby do tak ciężkiego nadwozia
4,0
Skrzynia biegów
biegi wchodzą lekko i bez zgrzytów
2,0
Układ jezdny
przednie zawieszenie wytrzymuje na naszych drogach jakieś 30 tys. km, jego naprawa to koszt rzędu 2000zł, to największy minus tego auta, poza tym jak dla mnie to jest zbyt miękkie, samochodem buja na nierównościach, wymiana amortyzatorów nie zlikwidowała tego zjawiska
Komfort
3,0
Widoczność
wiadomo-kombi-nie ma czego oczekiwać po widoczności do tyłu
4,0
Ergonomia
wszystko na swoim miejscu, ale kierowca może się czyć wręcz przytłoczony masywnością deski rozdzielczej, to po prostu kupa plastiku
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
ogrzewanie jak to w volkswagenie-dobre, ale z wentylacją gorzej, odparowanie szyb trwa długo, przydałobysię elektryczne grzanie przedniej szyby, tak jak w mondeo. Klima działa średnio, ale w kombi ma większą objętość do schłodzenia.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
miejsca dla wszystkich jest pod dostatkiem
3,0
Wyciszenie
przy dłuższej jeżdzie hałas silnika może dokuczać, przy dużej prędkości strasznie świszczą relingi, na nierównościach drogi trzeszczą plastiki tapicerki
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
samochód średnio pali 7l/100km ropy, na autostradzie może zaskoczyć spalaniem poniżej 6l - przy spokojnej jeżdzie, ceny części zamiennych nie są wysokie i ich dostęp jest bezproblemowy
3,0
Stosunek jakość/cena
koszt zakupu był spory jednak nie miał odniesienia co do jakości auta
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
to nieszczęsne zawieszenie, awaria centralnego zamka, wycieki oleju z silnika, niedomykajace się drzwi kierowcy, nieszczelność intercoolera, awaria czujnika abs
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
po przebiegu 170 tys km silnik dostawał samozapłonu i zaczoł zużywać spore ilości oleju, powodem było zużycie wirnika turbo-regeneracja sporo kosztowała, niedługo póżniej rozpadło sie koło dwumasowe, zużycie przegubu wewnętrznego półosi
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 110KM 81kW
[l/100km]