Auto wręcz cudowne pod każdym względem jest lepszy od zwykłego Passata. VW stworzył wersję W8 na zasadzie pokazania możliwości koncernu. Prowadzenie i osiągi fantastyczne awarii brak. W skrócie względem zwykłego Passata auto ma wzmocnione nadwozie, znacznie lepsze hamulce, zwrotnice, dodatkowy zbiornik paliwa (80l łącznie), super fotele Recaro, silnik i napęd to poezja.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jest na bazie W12 i ma te same bebechy jak i osprzęt. Bawią mnie opinie ludzi którzy piszą o jego usterkach ,a nigdy nie mieli tego auta. Rozwija płynnie moc jego moment obrotowy jest prawie płaski dzięki temu nie czuje się jak auto szybko przyśpiesza co jest bardzo komfortowe i nie męczy pasażerów. Będzie bezawaryjny dopóki będziemy wymieniali regularnie olej.
4,0
Skrzynia biegów
Czasami delikatnie szarpnie przy zmianie biegu ale jest OK. Szkoda tylko że ma 5 biegów.
Wersja W8 ma dodatkową chłodnicę oleju skrzyni ,a zwykłe Passaty mają tylko podpięcie pod chłodnice wody. Więc będzie bardzo żywotna moja ma 360tys km i nic jej nie dolega.
5,0
Układ jezdny
Zwrotnice są inne niż w zwykłym Passacie są prawie identyczne jak te w Audi S6, mają większe łożyska i rozstaw pod zaciski. Zawieszenie jest dość twarde ale nie wyobrażam sobie miękkiego zawieszenia z taką mocą. Auto praktycznie nie przechyla się na zakrętach i przy hamowaniu. Zawieszenie mam fabryczne. Co do jazdy po zakrętach to śmiało można się pobawić w końcu na pokładzie jest quattro.
Komfort
4,0
Widoczność
Słupki A są trochę szerokie ale to chyba wina kurtyn powietrznych. Tył widoczność wzorowa.
5,0
Ergonomia
VW wszystko intuicyjne i bez zbędnych przycisków
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewana przednia szyba szybko rozmraża lód zimą, wentylacja dobrze sobie radzi z grzaniem i chłodzeniem wnętrza.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Rodzina 4 osobowa bez problemu zabierze się nim na wakacje.
5,0
Wyciszenie
I tu jest chyba największa zaleta wersji W8, wyciszenie wnętrza jest świetne przy autostradowych prędkościach słychać tylko delikatny wiatr z okolic lusterek silnik słyszalny powyżej 160km/h poniżej tej prędkości w ogóle go nie słychać podczas jazdy ze stałą prędkością.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na 8 cylindrów, automat i stały napęd na 4 koła to spalanie jest niskie. Oczywiście wszystko zależy od kierowcy. Ceny części są niskie większość pasuje od zwykłej wersji Passata. Jak ktoś sam naprawia auta to koszty utrzymania będą na podobnym poziomie co V6 albo TDI
5,0
Stosunek jakość/cena
Obecnie na rodzimym rynku te auta są tanie na zachodzie ceny powoli szybują w górę. Nie warto się napalać bo dobrych egzemplarzy jest bardzo mało ,a te sprowadzone z Niemiec są zajechane. Wystarczy sprawdzić ceny wersji W8 w Niemczech by się przekonać że do nas przyjeżdża sama padlina. Cena W8 jest znacznie niższa od S4 ,a oferuje praktycznie to samo.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobnostki jak to w B5
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak mimo 360 tys przebiegu
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 4.0 i W8 32V 275KM 202kW
[l/100km]