Przyzwoity samochód, który dowiezie cię z punktu A do B przy w miarę niskich kosztach. Auto proste w naprawie, części dostępne i nie psuje się często. Podstawowy warunek, jak z każdym autem, to nie kupić zaniedbanego trupa.
Wrażenia
4,0
Silnik
Ani mnie nie rozczarował ani nie zaskoczył. Przy masie samochodu 1480 kg 150 KM to nie jest rakieta, ale do w miarę żwawego poruszania się wystarczy. Zaczyna jechać powyżej 2500 rpm, niżej mułowaty. Może pomyślę o jakimś lekkim chiptunningu tak ze 20-30 KM i z 50 niuta.
4,0
Skrzynia biegów
Jest ok do jazdy w mieście, w trasę trochę brakuje 6-ki. Ale chyba w tym modelu nie była dostępna.
5,0
Układ jezdny
Jak jest złożone z dobrych części to długo posłuży, auto jedzie pewnie i wygodnie. Na pewno nie jest to sportowe zawieszenie, trzeba o tym pamiętać.
5,0
Karoseria
Passat B5 w kombiaczku i wszystko jasne. Przestrzeń, wygoda. I co ważne - nie rdzewieje, jeśli nie było grzebane i byle jak naprawiane.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutu w każda stronę. Oczywiście w serii kamer i czujników cofania nie było, ale można się przyzwyczaić lub niedrogo zamontować.
5,0
Ergonomia
Ja osobiście uwielbiam taka prostotę obsługi, ale tak kiedyś konstruowano samochody. Kwestia gustu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Piec grzeje, klima chłodzi pod warunkiem, że sprawna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla 4 osób z bagażem idealnie. Po złożeniu tylnich siedzeń masz małego dostawczaka.
5,0
Wyciszenie
Spoko przy tym silniku, przy prędkościach autostradowych można bez problemu rozmawiać. Jest naprawdę w porządku.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bez problemu do utrzymania za średnią krajową. Przy lpg jeszcze taniej, chociaż ze zużyciem szału nie ma. Sprawdza się zasada „turbo żyje turbo pije”. Najniżej zużył mi 9,5 l gazu na 100 km. Spokojna jazda drogami krajowymi. Autostrada 11-12. Miasto korki z klimą 13-14. Ciekawe, bo mam tez BMW 330xi o 100 kilo cięższe i 80 KM mocniejsze, pali tyle samo co passat.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ocena dobra, względnie tani w utrzymaniu, nie psuje się, części eksploatacyjne w rozsądnych cenach.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Standardowo w tych modelach zatarta tylna wycieraczka, po 20 latach warto przesmarować wszystkie zamki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Blisko rok jeżdżę i nic się nie dzieje, ale obejrzałem kilka zanim kupiłem ten konkretny egzemplarz. Był powyżej średniej cenowej, ale teraz spokój.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 T 20V 150KM 110kW
[l/100km]