Karoseria
: Karoseria
Bardzo dobrze zabezpieczona przed korozją.
Silnik
Elastyczny, mocny, dosyć cichy, bardzo dobrze współpracuje z LPG, podatny na tuning
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Warto kupić droższe wahacze i mieć problem z głowy.
5,0
Całokształt
Biorąc pod uwagę wartość samochodu, jego wiek, to co oferuje i ile kosztuje jego użytkowanie, po 5 latach mogę stwierdzić, że to bardzo dobry samochód.
Wrażenia
5,0
Silnik
1.8 T to bardzo udany silnik.
Dzięki zastosowaniu turbosprężarki jest bardzo elastyczny. Mam dosyć wysoki moment obrotowy, który dostępny jest o poniżej 2000 obr/min.
Dobrze sprawdza się w mieście. Bez kręcania na obroty można dynamicznie jeździć.
150 KM umożliwia dosyć szybką jazdę.
Silnik podatny jest na tuning. Samym programem można uzyskać dodatkowe 30 koni. Tylko czy ma to większy sens w przednionapędówce?
Kolejną zaletą jest możliwość stosowania LPG. Przejechałem "na gazie" 60 tyś. km bez problemów. Różnica w mocy na gazie w stosunku do benzyny jest nieodczuwalna.
Warto kontrolować stan oleju, może go ubywać. Miałem też wyciek w okolicy wałków rozrządu. Nieszczelność usunięta przy wymianie rozrządu.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, dobrze zestopniowana.
Na autostradzie może brakować 6-tki. Do jazdy po mieście i na krajówkach jest wystarcza.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest nastawione bardzie "na komfort" niż "na sport". Ładnie wybiera nierówności. Jeżeli chcemy dłużej pojeździć lepiej kupić droższy zestaw wahaczy na przód i mieć temat z głowy. Używając tanich zamienników trzeba się liczyć z krótszą żywotnością. To co zaoszczędzimy na częściach wydamy u mechanika i na zbieżności.
Z kolei zawieszenie z tyłu jest bezobsługowe.
Kombiakiem można sporo przewieźć i go mocno obciążyć.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra z racji tego, że to kombi. Tam gdzie kończy się tylna szyba tam kończy się samochód.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Mimo tego, że samochód wyprodukowano w 2000r. posiada elektryczne i grzane lusterka, climatronic i 4 elektryczne szyby. Śmieszy mnie, że w wielu nowych samochodach dalej w tylnych drzwiach można spotkać spotkać korbki.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
OK.
Z racji tego, że to benzyna silnik szybko się nagrzewa i zimą szybko można nagrzać w kabinie.
Climatronic jest bardzo wydajny i świetnie chłodzi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu i z tyłu dużo miejsca. Zarówno nad głową jak i na boki. Z tyłu siedziska mogłyby być trochę dłuższe. Odczują to wysokie osoby na dłuższej trasie.
5,0
Wyciszenie
Jeżeli łożyska są dobre i jedziemy na oponach letnich to jest bardzo cicho. U mnie hałasowało łożysko tylnego koła i przy dłuższej trasie było to uciążliwe. Nadkola mogłyby być lepiej wyciszone. Głośniej robi się gdy jeździmy na zimówkach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Najdroższe są wahacze na przód i warto na nie wydać więcej.
Pozostałe części są tanie i każdy mechanik poradzi sobie z tym samochodem. Instalacja LPG obniża koszty eksploatacji do bardzo niskiego poziomu. Przy obecnej cenie gazu (ok. 1,50zł/litr ) koszt przejechania 100km to 20zł :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobry stosunek jakości do ceny. Wg mnie jedna z najlepszych propozycji samochodu w tej klasie cenowej. Mimo upływu lat samochód wciąż bardzo dobrze się sprawuje.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 5 lat trochę wymieniłem:
- 2x komplet wahaczy przód
- przeguby
- łożysko z piastą tył
- przewody hamulcowe
- klocki hamulcowe
- chłodnica wody
- regeneracja alternatora
- regeneracja sprężarki klimy.
Wszystkie w/w usterki wynikały z eksploatacji.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadna awaria nie spowodowała, że musiałem wracać na lawecie.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 T 20V 150KM 110kW
[l/100km]