Karoseria
: Bardzo wygodny i przestronny samochód - stworzony na długie trasy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: zużwyające się wahacze
Układ elektryczny
: uważajmy na wilgoć
4,0
Całokształt
Solidny samochód, chociaż użytkownik powinien wiedzieć, że trzeba o niego dbać, a na pewne rzeczy zwracać szczególną uwagę (dlatego polecam mój skromny opis, tym bardziej forum passata w internecie - czytanie nie boli a jak przyjdzie co do czego pozwoli zaoszczędzić dużo nerów i pieniędzy).
Także jeśli ktoś myśli że to niezniszczalne VW które można katować do upadłego nic mu w zamian nie dając to się może bardzo rozczarować.
Ale jeśli ktoś planuje dbać o passata i wysilić się trochę, żeby go poznać, będzie się cieszył wdzięcznym, wygodnym i niezawodnym autem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik nie jest dla kierowców o sportowych zacięciach, ani posiadaczy dużych rodzin, czy miłośników ciągania kampingów..
Ale jeśli ktoś przeładowuje samochód okazjonalnie, a zazwyczaj jeździ sam/w 2 os., to wystarczy.
Cichy, ładnie pracuje, mało awaryjny, u mnie świetnie współpracuje z LPG
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest bezawaryjna i pracuje całkiem przyzwoicie, mogłaby być bardziej precyzyjna.
2,0
Układ jezdny
Układ zawieszenia daje dobry komfort i poczucie bezpieczeństwa, ale nie jest to konstrukcja na polskie warunki.
Skomplikowany układ aluminiowych wahaczy powoduje że co 10tyś km trzeba się szykować za remont w cenie 2 tyś. (części Lemforder - innych nie warto - 1600 i robota 300-400 zł).
Dokładnie to samo zawieszenie i te same kłopoty są w Audi A4 i A6 oraz Superbie.
Komfort
4,0
Widoczność
Okna duże, słupki nie zasłaniają, więc widoczność dobra we wszystkich kierunkach, jedyny minus za zbyt małe lusterko po stronie pasażera
5,0
Ergonomia
Brak jakichkolwiek zastrzeżeń, wnętrze jest dobrze przemyślane, wszystko pod ręką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Z różnymi systemami automatycznej klimatyzacji miałem do czynienia, ale w Passacie ten Climatronic działa świetnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bardzo przestronny samochód, i przestrzeń dla pasażerów i bagażnik - mistrzostwo.
Właściwie do porównań jeśli chodzi o przestronność trzeb brać klasę wyższą średnią, bo Vectra, A4, seria 3 czy laguna nie mają startu (tylko Mondeo), za to porównywać można z Omegą czy A6
3,0
Wyciszenie
Przy wysokich obrotach mogłoby być ciszej, szumy wiatru/ powietrza dobrze wytłumione, szumy toczenia niestety słychać, także solidna, ale średniaweczka.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mówią że ten silnik jest paliwożerny.. może i tak, ale i auto duże, poza tym trzeba się nauczyć z nim obchodzić.
Ja jeździe na sekwencyjnym gazie, w trasie poniżej 10l, w mieście nie więcej niż 12, także nie narzekam
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena wyższa niż większości konkurencji, ale spadek wartości mniejszy, więc będzie można odzyskać to co się więcej wyłożyło.
Serwis i części ogólnodostępne, naprawić to każdy mechanik powinien umieć, części od tanich zamienników do oryginałów, także bez problemów.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żarówki H7 lubią się czasem przepalić, kratki nawiewu padają...
Najgorsze jednak są zamki (centralne):
po ok 10 latach zaczynają puszczać lutowania przewodów od centrala przy zamkach (lepiej nie trzaskać drzwiami, dłużej pożyją), żeby to naprawić, trzeba rozebrać całe drzwi, a to upierdliwa robota.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeżeli dba sie o ten samochód i zwraca uwagę na to co się z nim dzieje (nawet jeśli trochę się dzieje), to w trasie nie ma prawa zawieść.
Polecam uważać, żeby nie dopuścić wody do wnętrza, szczególnie przez kanał akumulatora w komorze silnika (są stamtąd odpływy ale lubią się zapchać, np. liśćmi - trzeba wyciągać akumulator i czyścić). Jeśli woda sie przeleje i zaleje podłogę to szlag trafi tzw. moduł komfortu który znajduje się pod fotelem kierowcy. Jest to sterownik zamków centralnych, listerek elektrycznych, podgrzewanych siedzień i takich tam. Zalanie stwarza duże problemy!!
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 20V 125KM 92kW
[l/100km]