Dla mnie wóz ideał. Ale nie słuchajcie mnie. Ja uwielbiam B4
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik prosty TDI 1Z 90km. Prostota i niezawodność no chyba, że olewamy kompletnie obsługę.
Po zmianie programu na hamowni wyskoczyło 105km i 250Nm i to pozwala na jazdę bez większych kompleksów. Dla mnie silnik idealny. Zawsze odpala, duża ekonomia w paliwie i częściach wystarczająca dynamika.
4,0
Skrzynia biegów
W poprzednim pasku skrzynia padła. Niemal każdy po 400.000 przebiegu cierpi na niedokładność zmiany przełożeń - rozciąganie linek oraz zużycie wodzików.
3,0
Układ jezdny
Układ prosty w obsłudze ale... komfortu zbyt wiele nie posiada. Daje bezpośrednie odczucie nawierzchni co niektórzy ( np. Ja) lubią. Nie cierpię gdy auto izoluje mnie od nawierzchni, czuję się niepewnie.
Komfort
4,0
Widoczność
W normie z plusem
5,0
Ergonomia
Auto we wnętrzu nudne nieprzyzwoicie ale wszystko tam gdzie powinno być
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Z climatronikiem b.dobre. Z manualnym ustawieniem dobre ( tj. średnio przeciętne) w zaniedbanym egzemplarzu - irytujące
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Model B4 i pytanie o przestrzeń jest nie na miejscu. Zawstydza większość aut. A miejsce na tylnych siedzeniach jest bezkonkurencyjne w tej klasie.
4,0
Wyciszenie
W egzemplarzu bliskiemu ideału jest cicho i przyjemnie. Większość jednak dostaje słabą szkolną 3
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Taniej nie będzie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Irytujące są w passkach B4 i golfach 3 problemy z klamkami i zamkami drzwi. Nic innego mnie nie drażniło.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważne usterki wynikają raczej z olbrzymiego wyeksploatowania tych modeli i cofanych po parę razy liczników. I ludzie narzekają, że przy 200.000 - 300.000 padło to lub tamto. A auto ma przejechane blisko 700.000 przy ostatnich właścicielach traktujących samochód jako wół roboczy.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 90KM 66kW
[l/100km]