Zawieszenie
: dałem zawieszenie bo po silniku spodziewałem się że jest dobry
5,0
Całokształt
Samochód kupiłem jak miał 210 tys. przebiegu (podobno, tyle miał na liczniku), sprowadzony z Niemiec, bezwypadkowy (przynajmniej nikt tego do tej pory nie wykrył). 70 tys. w 3 lata złożyło się na całą ocenę.
Ogólnie, jak na swój wiek więcej nie można wymagać. Będę nim długo jeszcze jeździł ...chyba że stanie się niepotrzebny.
Chciałbym kiedyś jeszcze trafić na taki egzemplarz, ale obawiam się, że teraz już się tak nie produkuje.
Wrażenia
5,0
Silnik
Przy regularnej wymianie olejów, filtrów, właściwym użytkowaniu tej jednostki nie stwarza żadnych problemów. Nigdy nie zawiódł. Olej bierze w normie, wymieniam co 8 tys. dolewając czasami 200 ml (ale to przy przebiegach z przyczepką). Kultura pracy jak to w TDI, dla mnie ok. 90 KM to nie demon mocy ale wystarcza w zupełności.
5,0
Skrzynia biegów
Krótkie przełożenia, jak dla woła roboczego idealne. Żadnych z nią problemów nie miałem.
4,0
Układ jezdny
Tu daję 4 gdyż samochód co prawda płynie na drodze, ładnie wybiera nierówności ale na ciasnych zakrętach już nie mam takiego 100% zaufania. Cóż, nie jest to zawieszenie wielowachaczowe.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra. Chciałoby się taką w wielu nowszych samochodach. Mam też Astrę II ale się nie umywa do Paska.
4,0
Ergonomia
Jest jeden mały mankament: brak regulacji kierownicy w drugiej płaszczyźnie i trudno się czasami dopasować. Ale to może ja mam takie \"skrzywienie\". Poza tym reszta doskonale.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam klimatyzacji. I to jest jego największa wada. Po za tym poprawnie. Ogrzewanie bardzo dobre, w zimie szybko się nagrzewa i dobrze grzeje. W lecie trochę gorzej z wentylacją, trochę załatwia sprawę szyberdach i elektryczne szyby.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Rewelacyjna przestrzeń we wszystkich przypadkach. Nie wiem gdzie jest lepsza przestrzeń w tej klasie samochodu.
3,0
Wyciszenie
Na niskich biegach słychać charakterystyczny motor diesla, potem lepiej ale od 110 - 120 km/h jest coraz głośniej. Słowem średnie wyciszenie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj wiele nowych \"oszczędnych\" samochodów daleko w tyle, no ale to w końcu niewysilony TDI na pompowtryskiwaczach. Od podanych danych spalania tylko odbiega od nich w przypadku zapiętej przyczepki z wysoką plandeką, max. 7,5 l/100km
5,0
Stosunek jakość/cena
Bezwypadkowy, dobrze utrzymany Passat B4 TDI musi kosztować, jak na swój wiek. W 2006 r. mnie wyniósł ok 16 tys (z opłatami, z wymianą rozrządu, gotowy do jazdy). Ale naprawdę inwestycja się opłaciła i procentuje do dzisiaj.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Rewelacja. Nigdy mnie nie zawiódł na trasie a robiłem czasami tysiące km w ciągu kilku dni. Oczywiście coś się czaaaasami zdarzy. Wymieniałem: łożysko w tylnym kole, łożyska przy przednich amortyzatorach. Elektryka w drzwiach z racji wieku czasami się przycina. Reszta to materiały eksploatacyjne jak klocki, tarcze hamulcowe, akumulator, amortyzatory tylne.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak, dodam że trzeba pilnować spraw korozyjnych, z tym że blachy ma takie że nie trzeba panikować jak się coś pojawi.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 90KM 66kW
[l/100km]