Układ elektryczny
: Zimne luty w układach scalonych
Silnik
: Poci sie na uszczelkach klawiatury
Karoseria
: Szyberdach
4,0
Całokształt
Mam topową wersję wyposażenia classic line więc nie moge powiedzieć ze mi czegoś w aucie brakuje.
Konstrukcja już leciwa ale sprawdzona i solidna!
Passat potrafi zaskoczyć.
Szukajcie wersji specjalnych, dobrze wyposażonych, pacyfic, biker itd.
Mają wszystko co potrzeba.
Auto trzyma cene, części nie są aż tak drogie, używanych też jest w brud.
Wystarczy troche serca włożyć, na początku i pieniędzy :) ale potem to juz tylko lepiej być może
Wrażenia
4,0
Silnik
troszke większej elastyczności się po nim spodziewałem, dopiero ok 3tyś rpm auto idzie.
te silniki słyną z długowieczności, ale paliwożerność jest tu największą wadą.
5,0
Skrzynia biegów
z jedynką czasami trzeba sie pomocować - urok linkowych prowadnic. Reszta elegancko
4,0
Układ jezdny
Jest wygodnie. Oczywiście konstrukcja stara ale sprawdzona i tania w eksploatacji.
Tylna belka bezobsługowa w porównaniu do wielowahaczowych dziwadeł, no ale i komfort z tyłu jest \"volkswagenowski\" (czyt. twardo!)
Komfort
5,0
Widoczność
Jakbym siedział w szklarni
Ciężko \"wyczuć\" przedni zderzak ( no ale może to efekt jeżdżenia busem na codzień) :)
4,0
Ergonomia
Konstrukcja sięga już kilkunastu lat począwszy od passata b3 mało sie tu zmieniło ale wszystko jest pod ręką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
na początek \"-\"
Paruje tył ! non stop !
Wystarczy troche deszczu, wilgoć na dywanikach.... i już mamy tylną i boczne szyby od kufra \"we mgle\"
Auto trzeba przewietrzać.
Ogrzewanie i klimatyzacja (manual) wzorowe !
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu chyba nie trzeba chwalić passata.
4,0
Wyciszenie
W środku elegancko. Dobra izolacja dzwiękowa, auto dobrze wyciszone, można muzyczki relaksująco posłuchać.
Minus - mocno słuchać wiatr na przedniej szybie powyżej 100km/h.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To są paliwozerne silniki.
Gdyby nie LPG nie zdecydowałbym sie na taki silnik.
Żre paliwo i zawsze będzie żarł... taka konstrukcja. miasto 12L LPG też 12.
Trasa 10 LPG na paliwie nie jeżdze tras - nie po to mam LPG :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak ktoś szuka auta dla rodziny za rozsądne pieniądze to Passat jest idealny.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak dbasz tak masz ! ewentualnie: jak ktoś dbał tak ty teraz masz !
Ja kupiłem swojego z pełną świadomością ze jest niedopracowany (troszke gość go zapuścił) i teraz doprowadzam do ideału.
Problemy z elektryką są najczęściej.
Sniedziejące masy, utleniające sie konektorki, ale największa plaga i najtrudniej zdiagnozawać -Zimne luty !
Elementy gumowe zawieszenia - jak raz porządnie nie wymienisz na częściach z górnej półki to co jakiś czas będzie coś popukiwać.
Ten silnik ma charakterystyczne foszki:
Przewód odpowietrzenia skrzyni korbowej(gumowy) przegrzewa sie i rozciąga/pęka. Pozostaje zakup w ASO (drogo!)
Cieknące uszczelki pod klawiaturą(poci sie nagminnie)
Z karoseryjnych to nagminnie psujące sie szyberdachy(pęka prowadnica i szyber działą tylko w jednej pozycji)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bezawaryjność Volkswagenów jest daleka od ideału, Golf passat, sharan - jeden grzyb.
Jak każde inne auto, psuło sie, psuje sie psuć się będzie jak nie było należycie servisowane.
Nie oszczędzać na częściach, to będzie długo służyć.
Problem z zasilaniem silnika benzyną, skończyło sie na wymianie układu wtryskowego i sondy lambda.
Musiałem wymienić całe hamulce z tyłu bo zapiekłą sie prowadnica w tylnym kole i klocek zorał tarcze.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 115KM 85kW
[l/100km]