Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B4 Kombi

Maraszek, 13 lat temu
Silnik 1.8 90KM 66kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 144 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volkswagen Passat B4 Kombi 1.8 90KM 66kW 1993-1997 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Zero korozji, a auto jest z \'95.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Za słaby i dość hałaśliwy. Gaz mu nie służy (moc).
Układ elektryczny : Wiek zrobił swoje. Silniczki od szyb padają a do tanich nie należą.
Zawieszenie : Niestety polskie drogi.
4,0
Całokształt
Auto jak na polskie warunki dla rodziny liczącej się z każdą wydaną złotówką jest dobrym rozwiązaniem, choć nie najlepszym. Ciężko o zadbany i nie zajechany samochód. Archaiczna deska może niektórych przerażać.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik perfekcja. Pomimo upływu lat nie widzę, by coś ciekło, stukało itd. Mechanicy jak pytam chwalą tą jednostkę, choć jest trochę za słaba, jak na tak dużą masę auta.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia działa płynnie, choć czasem ciężko wrzucić jedynkę. Przełożenie mogłoby być krótsze. Skrzynia uwielbia przejścia 3 na 4 pod względem mocy. Jedynka i dwójka \"ryczą\" ale prędkość licha i nie chodzi o sprzęgło.
4,0
Układ jezdny
Wiek robi swoje. Wspomaganie nie jest nowoczesne i nie zawsze zadziała jak należy. Dodatkowo zaczynają się pojawiać problemy i stuki :( Jednak myślę, że wymiana podzespołów pozwoli poprawić wynik na 5.
Komfort
5,0
Widoczność
Auto szerokie, z tyłu szyba równie duża. Lusterka nie zmniejszane. Czego więcej oczekiwać? Dodatkowo jak w nocy chcemy oświetlić środek, to jest czym. Każde drzwi mają swoje światło. Szkoda tylko, że światło to H4, a nie H7. Koszt ksenonów to ok 700zł wraz z oprawami.
5,0
Ergonomia
Podobno tanie części, zero korozji, wieczny silnik. Zawieszenie klasyczne, toteż nie trzeba szukać specjalisty, jak w B5.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mocna strona pod warunkiem że dba się o filtry (w tym kabinowy). W zimie potrzebuję 3 do 4km żeby autko się nagrzało. Taki wynik to efekt wielu działań wspomagających (np. czyszczenie układu).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie trzeba wiele pisać. Każdy wie, że Passat to bardzo szerokie i wygodne auto nawet z tyłu. Mam kombi, to i bagażnik bez problemu zmieści wózek oraz bagaże. Schowki w licznych miejscach także i w bagażniku pozwalają wygodnie podróżować.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie auta nie jest już tak dobre jak było po wyjeździe z fabryki. Plastiki trzeszczą, zaś silnik pewnie z powodu gazu lubi \"rozwalać\" tłumik środkowy, co strasznie buczy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Poprzednio jeździłem Tico, więc ekonomiczność paska hmm jest przeciętna, ale patrząc na klasę samochodu jest naprawdę dobrze. Części zwłaszcza zamienników jest sporo, a i mechanicy palą się do pracy (bo prosta konstrukcja). Przeglądy dość drogie - gaz kosztuje prawie stówkę więcej.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jedna rzecz - mniejsze spalanie i większa moc i było by bardzo dobrze.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie będę was oszukiwał. Padają silniczki od szyb (zwłaszcza tył), klamki i cały mechanizm, też nie należy do trwałych (podobno ten typ tak ma). Trzeba się pilnować z komputerem pokładowym i czasem go zresetować.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważna usterka u mnie to hehe padnięcie akumulatora. Resztę auto ówcześnie komunikuje.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Volkswagen Passat B4 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Volkswagen Passat B4 Kombi