to nie moje pierwsze auto, takze nie pierwszy passat. Co tu dużo mówić : sam fakt, ze przejściówka różni sie od niego tylko intercoolerem ( sic !:) ) i faceliftingiem świadczą o tym, ze to dobra, udana konstrukcja. Ekonomiczna, dość ładna , żwawa i niezawdona maszyna dla kogoś , kto lubi dobre wynalazki . nie jestem fanatykiem ale faktycznie : VW - wiem, co mam ;)
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na 10 letnią jednostkę wciaż pozostaje ekonomiczny, elastyczny i cichy. Dobrze serwisowany napradę cieszy niskim spalaniem i wysoką kulturą pracy. Nie poci się, jest naprawdę ok. Turbina wiele mu pomaga. to dobra, solidna, oszczędna i nadal potrafiaca narobić nowym samochodom wstydu konstrukcja.
4,0
Skrzynia biegów
Przyjemna po miescie, niezbyt precyzyjna, ale sympatyczna. Ogólnie da sie przyzwyczaić, chociaż irytuje zbyt krótka dwójka i niezbyt długa piątka. Więcej uwagi należałoby poświęcić dość słabemu sprzęgłu niz porządnej skrzyni.
5,0
Układ jezdny
Wiele passatów- z czego zdaję sobie sprawę - jest wyeksploatowanych i technicznie niesprawnych. Mój passat przed wymiana zawieszenia zachowywał się na drodze niepewnie, niestabilnie, kołysał sie i przy wiekszych prędkosciach zwyczajnie był niebezpieczny. Po wymianie amortyzatorów(komplet), wahaczy, łożysk, silentblocków i innych prowadzi sie znakomicie, "szarpanki " pozwoliły wyeliminowac wszystkie błędy w układzie jezdnym. Jako konstrukcja , 100% sprawny jest świetny, prowadzi sie go pewnie nawet powyzej 170. Jedynym minusem są dość kiepskie hamulce , które na firmowych rozmiarów tarczach nie zapewniaja maksimum przyjemności a nawet i bezpieczeństwa. ( przód tarcze, tył -bębny )
Komfort
5,0
Widoczność
Na boki i do przodu jest świetna, co prawda nie widać przodu auta, ale to kwestia napradę dnia, by przywyknąć. słupki nie ograniczaja widocznosci, szyby są duze i wszystko elegancko widać. lusterka są wystarczajacej widoczności, jedynie wewnętrzne podczas gwałtownego przyspieszania powyżej 4000tys obr/min wpada w wibrację i nie ma po co w nie patrzeć . Co do tylnej szyby : jest ok, zagłówki nie przeszkadzają, ale jak to w varincie (mam varianta ) - trzeba sie nauczyć. wiele widać, szyba nie brudzi się mocno, nie jest pionowa. wycieraczka ze spryskiwaczem dają sobie rade. Jest naprawde nieźle
3,0
Ergonomia
Jest z grubsza w porządku, chociaż irytują niektóre rozwiązania na desce rozdzielczej. Jednym z nich jest przygłupie umieszczenie "za" kierownicą przycisku świateł awaryjnych. Kto często wyprzedza i dziękuje za ułatwianie tego manewru wie, jak to potrzebne... Nieudanych rzeczy nie ma zbyt wiele. Co wiecej- nalezy je rozpatrywać indywidualnie. Rażących niedociagnięć nie ma.Zdecydowanie:)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja : nawiewy rozmiwszczone są reczej inteligentnie, tam, gdzie trzeba. Cieszy nawiew dla pasażerów siedzących z tyłu, to znacznie poprawia temperaturę pojazdu w zimie. Słabym punktem jest natomiast sama dmuchawa, 4 biegowa, w której w wielu autach działają tylko biegi 2 i 4. Jest wybitnie słabej jakosci, a gwodźiem do trumny okazuje sie wiecznie zapchany filtr przeciwpyłkowy, który umieszczono w niewystarczajaco zabezpieczonym miejscu pod maską. Zapchany skutecznie uniemożliwia odparowywanie szyb w zimie i korzystanie z nawiewów w lecie. Cieszy jednak , gdy ciepło - solidny, elektryczny , firmowy szyberdach. Zapewnia dobrą wentylacje wnętrza , nie cieknie, jest cichy i przyjemny.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Krótko : miejsca jest bardzo, bardzo dużo. I dla kierowcy, i pasażerów. Co prawda kolumny kierownicy ruszyć sie nie da, ale miejca do wygodnej podróży dla 5 osób jest sporo. bagażnik przy tym pozostaje zadziwiajaco pakowny. Jest napradę przywoicie
4,0
Wyciszenie
W dieslu do 2500obr/min jest spokój i napradę przyzwoicie, jak na tą klasę i wiek samochodu. Powyżej 140km/h juz słychac silnik, ale to powietrze robi 3/4 odgłosów. ogólnie nie jest źle
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W zasadzie wszystko, co wymieniłem , jeszcze długo mogłoby popracować. Ceny dyktowane są przez producentów części, i to od nas zależy,jakie chcemy mieć w swoim passacie. Stawiam na orginały i firmy dobre.Tym ceny napraw i przeglądów mozna znacznie zmieniać ..
5,0
Stosunek jakość/cena
zdecydowanie korzystny. nawet wziawszy pod uwagę koszty eksploatacji pozostaje dobry
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest kilka "passatowych" dolegliwosci, typowych dla danego modelu. To między innymi zacinające sie , urywające takze klamki drzwi, czy puchnące gumowe uszczelki przy szybach drzwi zarówno przednich, jak i tylnych. pojawiaja się też niekiedy problemy z zamkami drzwi w mroźne dni i hece z centralnym zamkiem w zimie. Wkurza zatykajaca sie czasem dysza spryskiwacza i wspomniana juz dmuchawa . . Mogą pojawiac sie problemy z kosmetyczną w modyfikacjach geometrią zawieszenia i zbierznością. Problemy te jednak pojawiaja sie rzadko i nigdy na raz, a nich usuwanie nie jest czaso , praco i pieniędzochłonne, a wiec nic szczególnego. ogólnie jest naprawde przyzwoicie. Gdyby sie dało , dałbym 5-
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic z tych rzeczy...Każda, jesli juz poważna rzecz , da sie wykryc dużo wcześniej, i auto nigdy nie stanie w pół drogi.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD 75KM 55kW
[l/100km]