Układ hamulcowy
: Blokuje mi przednie koła na mokrej nawierzchni, sprawdzałem już wszystko co tylko można. Podobno ten tym tak ma.
4,0
Całokształt
Super bryka gdyby nie te hamulce.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik z tym przebiegiem trzyma się całkiem nieźle. Do -10 pali bez problemu za pierwszym kręceniem. Na zimnym silniku coś chrzęści, bierze olej ale w znośnych ilościach. Pali dużo mniej od fordowskiego 1.8D (60KM).
4,0
Skrzynia biegów
Rzęzi, biegi haczą, ale zrobiłem 12k km i się nie pogorszyło.
5,0
Układ jezdny
Trzyma się drogi jak przyklejony, na mokrej nawierzchni do 140 spokojnie można jeździć. Z rozwagą oczywiście.
Przeguby mi trzeszczą od początku, ale się nie pogarsza więc za to plus.
Komfort
4,0
Widoczność
Wszystko widać poza początkiem samochodu, którego nie widać i na wyczucie trzeba parkować przodem do ściany.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest tam gdzie powinno
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
szybko się nagrzewa, szybko szyby odparowują, bez zarzutu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca, prawie jak limuzyna.
4,0
Wyciszenie
Silnik słychać ale to zaleta gdy nie ma się obrotomierza.
Jak na taką bryłę wyjątkowo cichy opływ powietrza przy większych prędkościach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali mi coś około 7l/100km, głownie jeżdżę w trasie, ale noga ciężka więc wynik całkiem niezły.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pierdoły się prawie nie psują.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Od kiedy go kupiłem to w naprawy wsadziłem równowartość samochodu.Zrobiłem 12k km w 4 miesiące. W tym czasie wymieniłem:
- sprzęgło
- łożysko przednie
- korektor siły hamowania + tylne przewody hamulcowe
- pompę wspomagania
- rozrusznik
- tłoczek hamulcowy i linkę od ręcznego
- tłumik końcowy
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD 75KM 55kW
[l/100km]