Silnik
: Spalanie rewelacyjne przy spokojnej jezdzie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: szybko zużywajace sie częsci zawieszenia-sworznie
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik spsuje się dość dobrze..ma juz swoje przejechane..do spokojnej jazdy niczego wiecej nie potrzeba
4,0
Skrzynia biegów
Działa bez zastrzeżeń. Biegi wchodzą bardzo lekko i precyzyjnie. Kłopoty ze wstecznym?...jeżdząc zgodnie z instrukcja nic nie haczy:)
3,0
Układ jezdny
Tu pojawia sie problem jakości zamienników. Swego czasu sworznie wymieniałem co ok 8tys km(optimal). Obecnie pokusiłem sie na sworznie Lemforder, oraz tulejej i silentblocki TRW..jak długo pojeżdże czas pokaże. Mimo wymiany prawie calego zawieszenia problemy z drganiem kierownicy pozostał. Przeguby wytrzymuja oko 20 tys km. Gumy znacznie mniej. Warto dodac ze zawieszenie pracuje dośc hałasliwie
Komfort
5,0
Widoczność
Bez problemów. Dla mnie doskonale
5,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu rąk i wzroku.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie ma najmniejszych problemów z osiągnięciem właściwej temp. Gorzej w lato z uwagi na brak klimatyzacji
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń imponująca. Mam 187 cm wzrostu i wszedzie jest wygodnie.
3,0
Wyciszenie
Przy prędkości 100km/h silnik jest zedycodowanie słyszalny
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zuzycie paliwa doskonale. 4.6 l osiągnelem w lato jeżdząc w trasie z prędkośco 90km/h. Pokonuje wiele km więc staram sie dojeżdzac jak najtaniej. w zime spali wiecej w zależności od temp..bywalo ze spalał 5.5 l ON
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
wg mnie szybko zużywające sie podzespoły zawieszenia - zamienniki. Teraz bazuje na częsciech lemforder i TRW..po ok 10 tys słychac jakies stuki..ale to zapewne hałasliwa praca -oby
Warto nadmienić o tandetnej jakości węzyków przelewowych na wtryskach..bywalo ze zmieniałem je w zime ok 3 razy w tygodniu(jakosc przewodow dostepnych w sklepach)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Awaria alternatora, uzywany 100zł
pekające paski alternatora i wspomagania- naprawa ok 20zł
awaria cylinderków hamulców tylnej osi...ok 100 zł
awaria rezystora obrotów nawiewu wraz z wentylatorem ok 200 zł
awaria kostki stacyjki ok 80zł
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 TD 80KM 59kW
[l/100km]