Silnik
: jak na 68KM całkiem żwawy, bardzo mało pali i się nie psuje
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Tylna klapa rdzewieje, opadły trochę drzwi od kierowcy
Inne
: częste problemy z klamkami
5,0
Całokształt
Może nie jest zbyt ładny, ale spełnia swoje zadanie, Ma swoje drobne wady, ale nigdy nie zawiódł mnie na drodze, lawety nigdy nie potrzebowałem. Tani i niezniszczalny ;)
Wrażenia
5,0
Silnik
jak na 68KM to można być zaskoczonym dobrą dynamiką tego silnika. Jest totalnie niezniszczalny, mankamentem jest głośna praca.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia bezawaryjna, ale czasami ciężko wrzucić jedynkę i wsteczny, trzeba wtedy wyregulować mechanizm zmiany biegów.
4,0
Układ jezdny
zawieszenie jest dosyć twarde, ale przynajmniej trwałe, a części niezbyt drogie. W każdym razie polskie drogi mu niestraszne.
Komfort
5,0
Widoczność
wszystko widać dookoła ;)
3,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybko i mocno grzeje, usterkom ulega pokrętło od zmiany biegów nadmuchu (np. działa tylko na 4), naprawa w aucie trwa 5 minut, ale na pewno po jakimś czasie problem znów się pojawi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca, 4 osoby mogą komfortowo przejechać masę kilometrów. Zarówno z przodu jak i z tyłu siedzi się bardzo wygodnie
2,0
Wyciszenie
Przy wyższych obrotach, w środku słychać bardzo głośno silnik. Najsłabszy punkt tego modelu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zużycie paliwa w mieście około 6 litrów, w trasie około 5 przy (ok. 130 km/h), ceny napraw raczej niskie, np. wymiana paska rozrządu do 150 złotych łącznie z robocizną. Generalnie rzadko do mechanika zaglądam
5,0
Stosunek jakość/cena
dobra jakość bardzo niska cena, nie opłaci się sprzedawać
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
sterowanie nawiewem, wadliwe klamki, złe wskazania temperatury i ilości paliwa.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
alternator, pompa paliwa (przy 450000km) od ponad 30k brak problemów
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 D 68KM 50kW
[l/100km]