Mam mieszane uczucia co do tego samochodu. Z jednej strony wygodny, jest czym depnąć i fajnie się objeżdza "plebejuszy" moją "rodzinną limuzynką" ;) Ale silnik udany to nie jest. Polecam gorąco takiego Passata, ale nie z tym silnikiem. Aha, dla tych co pomimo to zechcą VR´a kupić: nie gazujcie tego samochodu! Same kłopoty przez to też. No chyba że sekwencja, ale kto do fury za 8k wsadziłby sekwencje...
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy i elastyczność OK, równa praca (na benzynie oczywiście - bo na gazie już gorzej) i wspaniałe brzmienie. Wiecej na temat silnika w części niezawodność.
4,0
Skrzynia biegów
Moja już się sypie, 3ka na wyższych obrotach zgrzyta przy wciskaniu (a żeby na 3ce przypiszczeć to obroty potrzebne ^^) - ale co się dziwić, jak to samochód do "deptania"... Krótka dzwignia która fajnie leży w dłoni :)
4,0
Układ jezdny
Jak do tego silnika zawieszenie mogłoby być troszkę trwardsze, ale za to na trasach po zrobieniu nawet 500 km po naszych polskich "wybojach" nic Cię nie zaboli. Komfort jazby doskonały, na oponkach 225 przyklejony do drogi...
Komfort
4,0
Widoczność
Ciężko mi coś powiedzieć, bo przy moim 192 wzrostu to wszędzie wszystko widzę. Nie zauważyłem nic szczególnego w porównaniu do innych.
4,0
Ergonomia
Jak to w starym dobrym "Niemcu" - wszystko jest na wwoim miejscu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
OK, szybko się nagrzewa, klima też dobrze chłodzi. Jak się ma odrobinę pojęcia o samochodzie i WYMIENIA SIĘ FILTR KABINY to nic nie paruje :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj 5ka w pełni zasłużona! Co tu dużo gadać, największa buda z Passatów i miejsca jest full dla 5 osób. Bagażnik wielki, spokojnie i wygodnie można podróżować (no i szybko jak ktoś lubi).
4,0
Wyciszenie
Nie mam pojęcia, bo zazwyczaj muza wszystko zagłusza ;) A jak nie włączę muzy to go depczę mocno i wtedy słychać tylko ładny pomruk silnika. A tak serio, to powyżej 130km/h gumy (uszczelki znaczy)już wyją...
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa jak na "stare" 2.8 może być (spalanie dla gazu, benzyna odpowiednio 2l mniej). Pali dużo ale frajdę daje. Części do takich Passatów są wszędzie dostępne i w miarę tanie, jeśli nie liczyć "specjalnych" stosowanych tylko z tym silnikiem - wtedy już gorzej. Co do napraw w porządnych warsztatach to nie wiem (bo mnie nie stać), ale podejrzewam że drogo. No i nie każdy umie się z tym silnikiem obchodzić - NIE DAWAĆ DO ROBOTY ŻADNYM KOWALOM!!!
3,0
Stosunek jakość/cena
Wygodny to on za tę cenę jest. I funkcjonalny. Ale nie ten silnik... Tyle kasy co ja w ten samochód włożyłem...
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Często mi jakieś "gówienka" padały, zazwyczaj związane z silnikiem. Reszta była OK (to co w zwykłych Paskach z tych lat się nie psuje).
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
No więc tak. Pierwsza głowna wada tego samochodu to układ chłodzenia. Jest strasznie"delikatny". Łatwo można przegrzać silnik. Jak masz farta to tylko uszczelka pod głowicą. Ja miałem niefart, że kupiłem właśnie taki przegrzany egzemplarz. Niby był zrobiony, ale ciągle coś się knociło (przegrzane elementy raz po raz leciały). W końcu pewnego pięknego letniego dnia w trasie dałem mu przez dłuższy czas w pedał i zdechł. Po rozebraniu silnika okazało się, że jakiś "fachowiec" łatał na slinę obróconą panewkę, a to że mi się udało rok przejeździć na niej to był cud. Wsadziłem drugi silnik i jest OK, ale uraz psychiczny pozostał :)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.8 VR6 174KM 128kW
[l/100km]