Jedyna zaleta Passatów b3, to bak potrafiący zmieścić nawet 90 l. paliwa i ocynk. Wymiana amortyzatorów nie należy do najprzyjemniejszych (w porównaniu np do Audi 80), a wymiana przednich wymaga ustawiania później geometrii (we wspomnianej "80" kątów nie da się ustawić, więc jak się nie zgadzają, to auto nadaje się na szrot). Silniki 2.0 16v DOHC to białe kruki ciężko dostać do nich części.
Wrażenia
2,0
Silnik
Unikać jak ognia zagazowanych silników 2.0 16v DOHC, to jedna wielka tragedia i worek bez dna (nierówne obroty, łatwy do uszkodzenia przepływomierz). Obecnie brak jest mechaników potrafiących regulować wtrysk mechaniczny, a jeżeli chcecie, aby sam się wyregulował, to musicie zainwestować w porządne czujniki i obowiązkowo w nowy katalizator (żadnych strumienic i innych wynalazków).
Wielu części już nie produkują, a te silniki na naszych drogach to białe kruki i szroty też nie pomogą.
4,0
Skrzynia biegów
Żadnych zastrzeżeń
4,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
Trzeba codziennie pucować tylną szybę, bo bardzo szybko zbiera się na niej kurz (przypadłość wszystkich kombi i kompaktów).
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Można wygodnie jeździć w długich trasach.
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie wyregulowany silnik potrafi opróżnić bak i portfel, a instalacja LPG, wbrew ozorom - jeszcze bardziej (w przypadku 2.0 16v DOHC 136KM) -także portfel
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Urywające się klamki, wyginające się "języczki" zamków (których dotykają wypustki klamek) uniemożliwiające otwieranie drzwi, niebezpieczna wymiana wkładki stacyjki.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Awaryjny układ wtryskowy, Instalacja LPG (wadliwie założona) potrafi uszkodzić przepływomierz, a nawet głowicę.