Samochod jeden z najlepszych w swojej klasie ,duzy wygodny i bezpieczny .
Wazne zeby poszukac nie zajezdzony egzemplarz (w Polsce moze byc trudno) i bewypadkowy -jesli taki znajdziemy to bedzie dlugo i wiernie sluzyl .
Wrażenia
4,0
Silnik
mialem dwa passaty 1.8 (za slaby do tego samochodu) i 2.0 (silnik 2E bardzo dobry i trwaly)
Zwlaszcza polecam silnik 2.0.
4,0
Skrzynia biegów
Sama skrzynia dobra wazne jest zeby dobrze wyregulowac linki co nie jest latwe / wsteczny i jedynka wchodzily z malymi problemami ,zestopniowonie dobre
4,0
Układ jezdny
Dobry komfort i prowazenie ,na zlych drogach szybko wybijaja sie tuleje wahaczy przednich (maly koszt naprawy}
Komfort
5,0
Widoczność
Zadnych problemow
5,0
Ergonomia
Zadnych fajerwerkow ,to nie jest najladnijszy samochod w srodku ale ja takie lubie, ergonomia bardzo dobra -blad z wlacznikiem awaryjnych
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jesli jest klima wszystko ok ,wazne zeby czyscic uklad wlotowy wentylacji z lisci i wymieniac filr pylkowy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Teraz mam audi A8 passat wielkoscia jest porownywalny za to audi szersze
4,0
Wyciszenie
cicho do pewnej predkosci ok 130-140 pozniej juz slychac szum opon i powietrza ale niewiele samochodow z tego okresu jest lepsze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bylem bardzo zadowolony z wersji 2.0 pali mniej niz 1.8 .
Jezdzilem tez passatem z silnikiem tdi niewiarygodne jak malo potrafi spalic srednio ok 6 litrow.
Przegralem zaklad kumpel udowodnil mi ze jadac stale 80km/h spalanie bylo mniejsze niz 4litry -wyszlo 3.7 rewelacja.
5,0
Stosunek jakość/cena
Teraz ceny spadly dlatego ocena max.,wczesniej byl bardzo drogi.Plus to duza dostepnosc czesci i niskie ich ceny .
Mogl by byc troche lepiej spasowany we wnetrzu ,wersja kombi czesto trzeszczy ale samemu mozna to usunac latwo.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Moj mial kilka usterek ale praktycznie nie byl gaszony -pracowal w firmie ,zrobilismy nim 250tys w 3 lata.
Drobne usterki przez ten okres:tuleje wahaczy 4razy(koszt naprawy 200zl),pompa wody (150),kompletny wydech,jedno przednie i dwa tylne lozyska (grosze) oraz rozrusznik.Slabe punkty to klamki i pompa wspomagania -skrzeczala .
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana tlokow (na uzywane) i pierscieni po 400tys km ale z winy kierowcy przegrzal silnik,dwa razy klopoty z silownikami sprzegla przeciekaly.
Ogolnie samochod trwaly i bezproblemowy przez prawie 3 lata i 250tys km laczny koszt napraw i wymian to ok 5tys zl z czego 3tys to klocki oleje filtry tarcze itp.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 115KM 85kW
[l/100km]