Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B3 Kombi

Herbu, 17 lat temu
Silnik 1.8 90KM 66kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 168 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Passat B3 Kombi 1.8 90KM 66kW 1988-1993 - Oceń swoje auto
4,77
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Zużycie paliwa + przestrzeń.
5,0
Całokształt
Wielkie, bardzo ekonomicze, niezawodne auto za niewielkie pieniądze. REWELACJA.
Wrażenia
4,0
Silnik
Niby 90KM, ale Golf II z tym silnikiem to rakieta w porównaniu do Passata. Oczywiście masa robi swoje, instalacja LPG również, ale mógłby być trochę żwawszy. Oczywiście zawalidrogą absolutnie nie jest, do sprawnego poruszania się w zupełności wystarcza. Zresztą jak ktoś chce auta do wyścigów, to na pewno nie kupuje kombi. Silnik cichy, przy 100 km/h nie słychać go wcale. Zapala za pierwszym razem i jak na razie jest bezawaryjny. Co prawda cieszę się nim dopiero tydzień, ale już przejechał ponad 1000 km i jestem coraz bardziej zadowolony.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą mięciutko, bez żadnego haczenia, bez zgrzytów. Można je wbijać jednym palcem. Troche długie skoki dźwigni, ale to kwestia przyzwyczajenia, poza tym w zwykłej jeździe zupełnie to nie przeszkadza.
5,0
Układ jezdny
Samochód świetnie trzyma się drogi, pokonywanie zakrętów z większą prędkością nie jest problemem. Przy szybkiej jeździe po autostradzie wykonywanie manewrów również należy do przyjemności. Do tego idealnie pracujące wspomaganie i niewielki jak na takie auto promień skrętu. W środku żadnych stuków, puków, nic z zewnątrz nie jest przenoszone do środka.
Komfort
5,0
Widoczność
Auto fantastycznie przeszklone, o tradycyjnych kształtach, dlatego dokładnie widać gdzie się ono zaczyna a gdzie kończy. Lusterka wsteczne (wraz z wewnętrznym) idealnej wielkości.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Po przesiadce z nowocześniejszego auta trzeba się przyzwyczaić do sterowania światłani itp umieszczonymi pod dużymi (co jest dużym plusem) przełącznikami na desce rozdzielczej. Wszystkie wskaźniki idealnie widoczne. Fotele o dużym zakresie regulacji. Do tego lampki nad tylnymi drzwiami, dwie z przody i jedna w bagażniku. Szyberdach elektryczny, lusterka i szyby również. Bagażnik również spory, o regularnych kształtach z funkcjonalnymi schowkami po bokach, ładnie wykończony. Nadkola nie wnikają do środka. Po złożeniu tylnych siedzeń uzyskujemy idealnie płaską podłogę.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie i przewietrzanie samochodu w normie. Pomocny szyberdach regulowany w 2 poziomach. Co prawda nie działają wszystkie prędkości dmuchawy, co podobno jest typowe dla Passatów, ale bardzo prosto da się to usunąć, trzeba tylko znaleźć chwilę wolnego czasu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca bardzo dużo. Z tyłu jeszcze wiecej. Nawet przy maksymalnie odsuniętych fotelach przednich siedzący z tyłu, o ile nie są olbrzymami, mogą spokojnie wyprostować nogi. Czegoś takiego jeszcze nie widziałem. Bagażnik również spory, a nawet bardzo duży. Ogólnie samochód przy średniej wielkości zewnętrznej jest w środku niesamowicie ogromny.
4,0
Wyciszenie
Do 120 km/h jest cichutko. Zero stuków, puków, trzasków. Deska rozdzielcza mimo lat nie wydaje żadnych dźwięków, roleta bagażnika też milczy. Powyżej 120 km/h zaczyna być słyszalny silnik, oraz opływające powietrze. Jednak dopóki nie mamy w Polsce sieci autostrad, nie ma co narzekać na chałas przy wyższych prędkościach, bo bardzo żadko je osiągamy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I tu jestem najbardziej zaskoczony i to na plus. Kupując auto spodziewałem się, że zużycie gazu będzie podobne lub wyższe niż w Golfie II z tym samym silnikiem, którego poprzednio użytkowałem. Spodziewałem się spalania 10-12 l/100km. Po pierwszym tankowaniu szok! Delikatka jazda z prędkościami 70-100 km/h, bez ostrych przyspieszeń, ale po górach - wynik: 7,14 l/100. Jazda autostradowa 100-120 km/h - 8 l/100 km. Jazda miejska 8,5-9,5 l/100 km. Ceny napraw należą do niskich, każdy mechanik poradzi sobie z prostą budową Passata, świetna dostępność części nowych, zamienników, używanych. Do tego legendarna niezawodność. Auto mam za krótko żeby o nim pisać, ale po pewnym czasie napiszę więcej o niezawodności.
5,0
Stosunek jakość/cena
Patrz "całokształt"
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ciężko mi cokolwiek pisać w tym temacie, ponieważ mam auto dopero tydzień i przejchałem nim niewiele ponad 1000 km. Ale wystawiam max. ocenę, kierując się opiniami immych. Jeśli coś się zmieni, oczywiście napiszę.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ciężko mi cokolwiek pisać w tym temacie, ponieważ mam auto dopero tydzień i przejchałem nim niewiele ponad 1000 km. Ale wystawiam max. ocenę, kierując się opiniami immych. Jeśli coś się zmieni, oczywiście napiszę.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Volkswagen Passat B3 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Volkswagen Passat B3 Kombi