Polece ten samochód każdemu kto potrzebuje dużego wygodnego przestronnego , praktycznego i taniego jak na tą klasę aut. Zanim kupiłem ten samochód zaciągałem informacii na jego temat od ludzi , którzy są posiadaczami lub byli posiadaczami tego samochodu i nie spotkałe się z negatywnymi komentarzami na ich temat.
Wrażenia
3,0
Silnik
Kultura pracy bardzo wysoka , przypominam , że mój Passat ma prawie 300 tysięcy.Bardzo elastyczne auto na piątym biegu. Można jechać od 80 km/h aż do prędkości maksymalnej , którą można ośągnąć. Można powiedzieć , że to zaleta na długie trasy przypominająca jazde samochodem z automatyczną skrzynią
3,0
Skrzynia biegów
Biegi OK. 4 i 5 bieg mógł by być nieco dłuższy co pozwoliło byu na jazde z większą maksymalną prędkością. Nie wiem czy tylko w moim aucie jest ten problem ale przy zmianie biegu z 1na 2 i chodż troche nie wciśniętym sprzęgle pojawia się przerażliwy zgrzyt. Taki sam obiaw miałem przy wcześniej posiadanym VW golfII . Wielkie zalety to to , że leware od biegów jest bardzo krótki i nie trzeba wachlować jak w jakimś" żuku" oraz brak wszelkich wycieków oleju których nie brakuje np. w autach francuskich (95% renówek ma wycieki z wybieraka a usunięcie tego nie jest takie proste i tanie)
4,0
Układ jezdny
AutoWspaniale trzyma się na ostrych zakrętach. Gorsze zachowanie ma samochód na jezdni mokrej, wtedy bardzo zdradliwy jest tył pojazdu. To jeśki chodzi o passaty w kombi. Jak dla mnie to układ jezdny jest super.Zaleta jeśli ktoś lubi szybko pokonywać ostre zakręty , wada jeśli ktoś nie lubi twardych samochodów.Uważam , że takie auta jak francuskie , muszą się wiele nauczyć.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra , jeśli chodzi o KOMBI
4,0
Ergonomia
Jak na tą masę jest ok. Dla jednych palą dużo dla drugich mało. Ja powiem tylko tyle , że w lato 2006 zatankowałe Passacika do pełna(mam zbiornik 44Litrowy) wyjechałem z Radomia i jadąc 100/120 km/h Dojechałem do Elbląga , gdzie dolałem za 10zł. i dojechałem z zapasem gazu do Gdańska gdzie miałem urlop. Wiosek z tego ,że wyjazd ze starachowic do dańska wyniusł mnie nie całe 80 zł. Aż trudno w to uwierzyć ale to prawda.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie jest super, szybko się nagrzewa i bardzo dobrze grzeje. Jeśli chodzi o chłodzenie to ta wielka, gorąca szyba stanowi bardzo wielkie wyzwanie dla nawiewu. Wtedy najlepiej mają posiadacze wersii GLwyposażonej w klimatyzacji.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
SUPER. Nawet przy maksymalnie cofniętych fotelach pasażerowie na tylnej kanapie mają bardzo dużo miejsca.
4,0
Wyciszenie
Trochę za głośno. (mam wycięty katalizator możliwe , że to dla tego), ale da się wytrzymać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pracuje w warsztacie i VW PASSAT 88do 97 nie są często widziane na podnośnikach. Podzespoły zawieszenia są stosunkowo do innych aut dość wytrzymałe a największą zaletą jest że są tanie i Latwo dostępne części. Ogólnie auto jest bardzo małe awaryjne.
4,0
Stosunek jakość/cena
Troche za dużo trzeba zapłacić przy zakupie VOLKSWAGENA ale potem się nie dokłada do niego tak dużo i tak często jak do samochodów produkcji np. francuskiej lub włoskie. Tu trzeba poprosyu zapłacić za jakość , która w czasie pużniejszej eksploatacji napewno zaprocentuje pozytywnie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 90KM 66kW
[l/100km]