Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B3 Kombi

czarny1999, 18 lat temu
Silnik 1.8 90KM 66kW
Rok produkcji 1993
Przebieg: 250 tys. km
Volkswagen Passat B3 Kombi 1.8 90KM 66kW 1988-1993 - Oceń swoje auto
4,69
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
sprawny,niezawodny,przyjemny i przestronny. moze nie dynamiczny ale wystarczajacy silnik, dobrze serwisowany nie powinien zawiesc - kupilem swego czasu dosc zadbany egzeplaz, doprowadzilem go do pozadku i na przestrzeni 70tys km. wymienilem: rozrzad (co 60 tys), olej (co 8tys), swiece co 25tys i po zmianie na gaz, przewody (tak jak swiece), klocki x2, termostat i amortyzatory z tylu. moj pedantyczny ojciec chce ten samochod odemnie kupic - to mowi samo za siebie
Wrażenia
4,0
Silnik
jesli chodzi o kulture pracy, to nie mam zadnych zastrzezen - pracuje cicho i pomimo lat pracy i wyjezdzonych tys km nie slychac go na luzie. ocena 4 bo nie mozna mowic o elastycznosci 90konnego motoru w passacie kombi - troszke za malo jak na mase auta, ale do sprawnego przemieszczania wystarcza
4,0
Skrzynia biegów
dobrze dobrane przelozenia, doskonale na trase - piateczka od 120 km - jesli sie nie spiesze ten samochod trzyma 120 na wolnych obrotach a spalanie jest smieszne. zadko bo zadko jedynka wchodzi z lekkimi poprami - dlatego 4.
5,0
Układ jezdny
mieszkam aktualnie za granica, wiec nie doswiadczam stanu w jakim znajduja sie polskie drogi. na rowne nawierzchnie zawieszenie passata - troszeczke twardawe jest wprost stworzone. samochod plynie, dobrze trzyma sie drogi,
Komfort
4,0
Widoczność
wystarczy spojrzec na autko - cala masa szyb - nawet w wersji kombi nie ma problemow z cofaniem i nie trzeba opierac sie jedynie na lusterkach
5,0
Ergonomia
nic dodac nic ujac, mam u siebie przedluzane siedzonka - takie ani za twarde, ani za miekie, a wyprofilowane tak ze robiac trase Polska - Anglia (5x) nigdy nie zabolala mnie ..... (no wiadomo na czym sie siedzi). wszystko jest na swoim miejscu, ubsluga nawiewow, radia, swiatel staje sie po 100km instynktowna. zadnych problemow - jedyne do czego sie musialem przyzwyczaic to wlacznik awaryjnych na kolumnie kierownicy - ale jak najbardziej udany pomysl.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
zima po 4 min dmucha cieplym powietrzem. wiosna jak popada i jest parno nie paruje. dmuchawa na 4ce prawie urywa glowe. nie ma problemow - nie ma sensu pisac nic wiecej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
mimo latek i dosc leciwej konstrukcji - autko 13to - na ten moment - letnie. nie ma proglemu ze znalezieniem sobie miejsca i pozycji do jazdy. na tylnym siedzeniu nawet trzy na dlugiej trasie nie odczuwaja dyskomfortu. jestem wysoki wiec siedzenie mam daleko odsuniete a jeszcze nigdy nikt siedzacy za mna nie poprosil abym przesunal fotel do przodu - to chyba mowi samo za siebie
5,0
Wyciszenie
ogolnie wszystko w pozadku, silnik jak juz wspominalem pracuje w ciszy, na trasie tez jakos specjalnie nie akcentuje swojej obecnosci. co do plastykow to sa dobrej jakosci nie trzeszcza, a od momentu wyjazdu z polski (wiadomo czemu) tylna roleta tez nie skrzypi. przy 120-140km/h jedzie sie naprawde komfortowo i nie dociera zbyt duzo szmerow i szumow z zewnatrz. przy wiekszych predkosciach slychac juz znacznie wiecej - ale nie jest to jeszcze uciazliwe nawet na dlugich trasach. ocena powinna byc na poziomie 4 bo moglo by byc lepiej - z drugiej strony czego mialbym jeszce wymagac od 13letnich uszczelek - ze halasuje toszke w srodku przy 170km/h ? daje 5!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
najpierw paliwko: smochod ma instalacje LPG, spalanie maksymalne w cylku miejskim, kiedy uzywalem auta na krotkich - parokilometrowych dystansach plasowalo sie na poziomie 13 litrow gazu i nigdy tej wartosci nie udalo mi sie przekroczyc. srednie spalanie na codzien (dojazd do pracy - 12km miasta i 26km trasy) na poziomie 9.5-10litrow. minimalne spalanie na dlugich trasach udalo mi sie osiagnac wracajac z angli do polski przed ostatnimi swietami BN, kiedy to w pelni zaladowany w cztery osoby przy predkosci 120-130km/h na 36litrach gazu zrobilem na autostradzie bez mala 500km !! kolega gdy kiedys pozyczylem mu samochod tez zaklinal mi sie kolo7.5 mu palil ale nie wiezylem. teraz wierze. jezeli chodzi o dostepnosc czesci i ich cene to nie ma najmniejszych powodow do narzekan, wymiany nie sa skaplikowane - auto przemyslane i na tyle popularne ze niemal ze wszystkim mozna podjechac do pierszego lepszego mechanika - bez obawy ze cos sknoci bo zaskomplikowane. wszystkie czesci ogolnie dostepne (dziwilem sie nawet jakie drobne pierdolki dostawalem w pierwszym lepszym sklepie do ktorego wchodzilem) i za niewysoka cene, dodam tylko ze czasem troszeke warto dolpacic i kupic niemiecka czesc niz (nies.tety) rodzimy odpowiednik
5,0
Stosunek jakość/cena
na polskie warunki sam. idealny. b.bogaty dostep do czesc. tania eksplatacja. sam i rodzinny i do malego biznesu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
bylo by 5 gdyby nie powtarzajace sie usterki. jezeli chodzi o sprawe najwazniejsza czyli niezawodnosc w przmieszczaniu 6++, bo od przebiegu 180tys do 250tys nigdy mnie nie zawiodl, nigdy nie stanal, nigdy nie mial problemu z odpaleniem. nie skoczyla temperatura, nie zacharczal, po prostu nic - jedzil. najwieksza wade samochodu stanowia KLAMKI i ich projektantowi nalezalo by stosownie podziekowac. srednio raz na 3-4 miesiace ktoras z nic sie wylamuje, nie wazne czy kupuje niemiecki oryginal - czy tez japonska superwersje. po prostu padaja jak muchy te klamki. i to w sumie tyle
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie zawiodl mnie nigdy - jest 5.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Volkswagen Passat B3 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Volkswagen Passat B3 Kombi