Silnik
: dość cicha praca,niezłe przyśpieszenie i elastyczność.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: szumiąca skrzynia biegów
4,0
Całokształt
Całkiem dobre i tanie w ekspoatacji auto,zwłaszcza gdy sam umiesz je naprawiać,a to nie jest takie trudne(choć czasem trzeba trochę pomyśleć a nawet nagimnastykować się).
Wrażenia
4,0
Silnik
Trzeba wiedzieć czego można oczekiwać od 1800ccm i 90KM w tym niemałym przecież aucie,wtedy prawie zawsze jest OK.
4,0
Skrzynia biegów
Zasadniczo nie ma zastrzeżeń ,no gdyby nie te szumy,ale można się przyzwyczaić bo awarie zdarzają się bardzo rzadko.
4,0
Układ jezdny
Dość komfortowe zestrojenie i cicha praca,ale gdy słychać jakieś stuki lepiej je zidentyfikować i usunąć,dotyczy to zresztą wszystkich samochodów.
Komfort
4,0
Widoczność
Tuaj jest naprawdę dobrze duże połacie szkła,dają dobrą widoczność.
5,0
Ergonomia
Gdy mamy fotel z pełną reguacją,i środkowy podłokietnik, można sobie dopasować odpowiednią pozycję za kierownicą,szkoda że nie ma możiwości jej regulowania.Po prawej super,z tyłu miejsca do oporu ,ale siedzi się dziwnie,zwłaszcza na siedzeniu niedzielonym.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimę szybko się nagrzewa,nie da się zmarznąć,gorzej w upały,dmucha dość mocno,ale gdy jest naprawdę gorąco to pomoże tyko kima(jak jest i działa).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To już przykład do naśladowania da innych producentów aut tej klasy,a nawet większych.W mercedesie w 124 jest po prostu za ciasno z tyłu,a tutaj luzik.
4,0
Wyciszenie
W miarę dobrze jak na swoje lata,jak jedziesz delikatnie jest dobrze, gdy ostro przyśpieszasz gorzej,ponad 100km/h słychać szumy powietrza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak jeżdzisz tak masz,delikatnie to tanio,ostro to drożej,ogólnie nieżle. Awaryjność na zadowalającym poziomie,ceny części niskie dostępność bardzo dobra,jak jeszcze umiesz sam naprawiać to wtedy doskonale.
4,0
Stosunek jakość/cena
Teraz to już tanie autka,ale czasem któryś właściciel,lub handlarz potrafi zaszokować ceną,która nie musi być adekwantna do stanu auta.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Najmłodsze b3 mają już 16 lat więc popsuć się może wszystko,np.wycieraczki w deszczową noc.Dlatego trzeba być przygotowanym na rózne niespodzianki,jak w każdym starym aucie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zanim zdaży się coś poważnego trzeba najpierw zaniedbać objawy,np.szumiące łożysko oporowe sprzęgła(kończy się to przerażliwym piskiem,dymem z pod maski,no i w końcu brakiem możliwości wysprzęglenia).Ale z luzami na tulejach tylnej belki można bezpiecznie przejechać 50tkm,gożej z przodem,bo stuka.Sinik nie sprawia przykrych niespodzianek.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 90KM 66kW
[l/100km]