Kupiłem ten samochód przy przebiegu ok. 40 tys. km., miał rok i jeżdżę nim do dzisiaj. Przy przebiegu prawie 440 tys. km. nic przy silniku i skrzyni biegów nie robiłem. Trochę za słaby jak na auto o tej masie, ale elastyczny, bezawaryjny i ekonomiczny. od 1993 roku jeżdżę na gazie (instalacja sekwencyjna). Nawet w zimie odpalam bez problemu z gazu, benzyny używam sporadycznie jak mi braknie gazu. Silnik wogóle nie bierze oleju ( raz wymieniałem uszczelki na zaworach, gdy zaczął brać trochę oleju, przy przebiegu ok. 300 tys. km.). Silnik suchy, żadnych wycieków.
4,0
Skrzynia biegów
Od początku nic przy niej nie robiłem, nawet nie wymieniałem tarczy sprzęgła, docisku, absolutnie nic , nawet linki. Teraz trzeba z wyczuciem wbijać wsteczny, poza tym biegi wchodzą bardzo dobrze.Od początku też nie zmieniałem oleju w skrzyni biegów ani go nie dolewałem.
4,0
Układ jezdny
Dwa razy wymieniałem amortyzatory, wachacze, osłony, i inne elementy zawieszenia, ale koszt napraw był znikomy. Samochód prowadzi sie bardzo dobrze, lubię szybko jeżdzić, prędkość przy 150 km. na godz. nie stanowi Zadnego problemu, auto doskonale trzyma się drogi, pewnie wchodzi w zakręty. Jeszcze teraz na gazie wyciągam 165 km/godz. (najbardziej przyjemnie jedzie się jednak przy prędkości ok. 140 km/godz.). Nic nie stuka, nie puka, nie trzeszczy, słychać tylko szum wiatru i opon. Samochód jest dość sztywny, ale po dobrej nawierzchni dobrze się prowadzi i nie czuje się żadnych hałasów zewnątrz,
Komfort
4,0
Widoczność
Nie ma większego problemu, jak to w kombi, widoczność do tyłu jest wystarczająca (kwestia przyzwyczajenia)
4,0
Ergonomia
Jest to prosty samochód pod względem wyposażenie, dlatego z obsługą nie ma większych problemów, wszystko raczej na swoim miejscu (obsługa intuicyjna).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja ok. ogrzewanie raczej też, ale mógłby sie nagrzewać trochę szybciej zimą, a latem mieć mniejszą temperaturę tzn. lepsze chłodzenie, dotyczy jazdy w korkach, temp. szybko się podnosi i bardzo często załącza się wentylator ( można wymienić chłodnicę na większą np. z modelu 1,8, nie ma problemu z montażem).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest naprawdę dużo, zarówno z przodu jak i z tyłu, niewiele samochodów może się pochwalić takimi gabarytami wewnątrz ( można się ganiać, nie mówiąc o innych rzeczach)
4,0
Wyciszenie
Na początku było dobrze, ale latka robią swoje, nieraz coś tam zaskrzypi, zwłaszcza tylna klapa. Generalnie na dobrych nawierzchniach jest ok. , ale na dziurach słychać tylną klapę (luzy na zamknięciu, ale znalazłem na to sposób, wystarczy odkręcić ograniczniki i klapa lepiej dolega)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód jest nadzwyczaj ekonomiczny, 1 przejechany kilometr kosztuje ok. 0,15 zł. plus koszty eksploatacyjne, które są bardzo niewielkie. Spalanie : miasto - ok. 9 l. gazu. trasa - między 8 a 12 litrów ( zależy od prędkości), Srednio ok. 10 l. gazu na 100 km. Przy prędkości 140 - 150 km/ godz. spala ok. 11-12 litrów gazu. Ceny napraw naprawdę bardzo małe, dużo zamienników, ja wymieniałem do tej pory tylko elementy eksploatacyjne tzn. opony, filtry, klocki, tarcze hamulcowe, parę przewodów od układu chłodzenia, chłodnicę (ok. 200 zł) i tym podobne drobiazgi.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 75KM 55kW
[l/100km]