Do wożenia rodziny, ziemniaków na rynek, betonu, niewielkiej lodówki- super. Na wyjazdy wakacyjne też wygodniejsze i bezpieczniejsze od tico. W mulastej wersji wysoko ekonomiczne. Nie koroduje nadmiernie. Naprawy są proste i zazwyczaj nie wymagają specjalistycznych narzędzi i doskonale wyposażonych warsztatów.
Wrażenia
4,0
Silnik
Więc tak: passat 1.3 z gazem to trochę zwyrodnienie.Nawet na benzynie słabo jedzie. Zbytni niedobór mocy :-( A poza ty ze względu na eksploatację na gazie co 10-15 tys. czeka nas regulacja zaworów (dopiero w nowszych 1.6 jest hydraulika - z tego co wiem).
4,0
Skrzynia biegów
Nie ma z nią jakichkolwiek problemów - olej nie wycieka, wszystko pracuje wystarczająco jak na ten wiek i przebieg. Troche ta dwójka, ale tak podobno vw ma. Aha, mój muł ma skrzynię 5-cio biegową- oczywiście w oryginale była 4..
4,0
Układ jezdny
Krótko: zawieszenie praktycznie jest niezniszczalne. Z przodu jeden sworzeń kulowy i dwa silentbloki na stronę, z tyłu jedna tuleja na stronę. A nawet już jak coś się wybije (kwestia 200-300 tys. km) to kosztuje 10-50 zł. Amortyzatory 120-140 zł szt. Śmieszna cena. Tylko troczę twarde na pusto i mocno siada po załadowaniu - przyznaję- Polonez tak nie klęka.Można śmigać w zakrętach i nie zwalniać na garbach :-)
Komfort
4,0
Widoczność
Napisałbym super, bo z kombi naprawdę wszystko widać ale niestety końca tej maski i przednich narożników to nie widzi nikt kto tym jeździ.
4,0
Ergonomia
Jest wygodne, wszystko na miejscu, nic zbytecznego ale jednak paru drobiazgów brakuje.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Rewelka. Do temp. - 25 st. C wystarcza spokojnie. A poza tym mam wersję, w której bocznymi kratkami zawsze leci zimne powietrze- można regulować temp. stronami. Dobre rozwiązanie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Można się położyć. Po złożeniu tylnej kanapy od przednich oparć do tylnej klapy mamy 180 cm. Na tylnej kanapie też sporo miejsca, tyle, że ze względu na małe tylne drzwi ciężko się tam wchodzi.
4,0
Wyciszenie
Jak na taki zabytek może być. Kolega miał takiego tylko 1.6D i było dużo,dużo głosniej. Ale trochę lepiej idzie.. Hałas nie męczy nawet w długiej podróży, a do takich Szczupaczek świetnie się nadaje.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To jest ten punkt. Dlatego męczę się z jakimś 1.3 i wyprzedzam TIR-y na trójce. Pali to bardzo mało. Częsci są wszędzie i prawie za darmo. Np. pasek rozrządu kosztuje niecałe 30 zł, napinacz 50. Przeguby nowe nieco ponad 100 zł/szt. Można naprawdę utrzymać go w dobrym stanie i nic nie wydać.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli komuś nie przeszkadza wiek samochodu w dowodzie równy 18 czy nawet dwadzieścia kilka lat to niech bierze. Przy odrobinie troski ten samochód się po prostu nie kończy i jeździ, jeździ... W życiu nie zamieniłbym go na nic innego za te pieniądze. Kto chce niech bierze, kto uważa, że to stary śmietnik niech robi co chce.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wyposażenie jest trwałe i niezawodne. Czasami coś nie styka w instalacji elektr.,ale bardzo łatwo można wyszukać usterki i je usunąć.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W tym samochodzie nie rozsypuje się skrzynia biegów ani nie urywa alternator jak w fiacie punto (nienawidzę tego pojazdu, przepraszam).
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 60KM 44kW
[l/100km]