Silnik
: mam wersję z mocznikiem Blue czyli euro 6 zero dieslowskiego dymienia nawet na zimnym silniku
5,0
Całokształt
samochód mało traci na wartości , bardzo łatwo go sprzedać szczególnie z udokumentowaną przeszłością serwisową .
Wrażenia
5,0
Silnik
silnik 140 konny seryjnie jest trochę ospały przy niskich obrotach , pomogło założenia boksa za 200 zł i sportowego filtra powietrza , nie zwiększyło to znacząco ilości koni , ale przesuną moment obrotowy w dolny zakres obrotów - auto odzyskało wigor - start z pod świateł to przyjemność . silnik jest bardzo oszczędny ale brakuje mu mocy powyżej 160 km/h w porównaniu do benzynowych motorów .
5,0
Skrzynia biegów
DSG 6 biegowa jest skrzynią z mokrymi sprzęgłami jej trwałość jest bardo dobra ale należy bezwzględnie trzymać się interwałów wymiany oleju i polecam tę czynność robić w ASO ( olej zakupić samemu )
moja uwaga - po przełączeniu w tryb manualny czas redukcji na niższy bieg jest jakby za długi , a na sporcie powinna szybciej reagować na manewrowanie pedałem gazu .
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest pancerne wytrzymuje spokojnie 200 tyś . Prowadzenie - no nie jest to fokus ale jest zdecydowanie lepiej niż w zwykłym B6 (cc jest szerszy i niższy ) polecam szersze opony z tyłu 245 z przodu 235 poprawia to prowadzenie . nie polecam 19 calowych obręczy - znacznie spada komfort i na pewno czas ich nie oszczędzi , 17 to złoty środek szczególnie na miasto .
Komfort
5,0
Widoczność
bardzo wygodne siedzenia , szerokie przednie słupki nie pomagają trzeba o tym pamiętać szczególnie na skrzyżowaniach z drogą rowerową !
4,0
Ergonomia
prawie bez zastrzeżeń mankamentem jest nisko umieszczone radio wyświetlacz powinien być wyżej na wysokości przynajmniej nawiewów ,
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
wszystko działa perfekcyjnie , trzeba pamiętać o kontroli czynnika w układzie i regularnej wymianie oleju w układzie klimatyzacji wydłuża to znacząco żywotność sprężarki , warto sprawdzić jakość płynu chłodzącego może to zaoszczędzić niespodzianek zimą .
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dużo miejsca dla podróżujących z przodu jak i z tyłu (4 osoby ) niestety siedzenia z tyłu się nie składają , wysoki tunel środkowy
4,0
Wyciszenie
no cóż drzwi bez ramek mogło być lepiej , przydały by się podwójne szyby .
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
TDI Bluediesel - zaskakująco niskie spalanie w przedziale od 90 -120 km/h potem co 10 km/h 1 litr więcej , przy tempomacie ustawionym na 90 na oponach 225/50 komputer pokładowy wskazywał 4.1 l/100 (opony napompowane do 2.9 obciążenie razem z pasażerami to 240 kg ) przy 210 km/h około 11 l/100 .Na polskim paliwie przejechałem o 168 km mniej niż na tym zatankowanym we Francji !
4,0
Stosunek jakość/cena
cena zakupu dość wysoka ale auto w tej wersji jest warte każdego "centa" Pamiętajcie SZUKAJCIE BEZWYPADKOWYCH dzisiejsze auta są delikatne - źle naprawione będą koszmarem dla użytkownika !
ceny części są naprawdę tanie jak na tej klasy samochód .
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
pompa wody rozszczelniła się przy 80 tyś no cóż dowiedziałem się od mechanika że to nie pierwszyzna poza tym bez usterek - oby tak zostało !
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
boje się napisać żeby nie zapeszyć
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW
[l/100km]