Samochód na prawdę rewelacyjny , ładnie sie prezentuje ma ponad przeciętną sylwetkę , ma bardzo mały spadek wartości w porównaniu ze zwykłym Passatem polecam wersję przed liftingiem ale BLUETEC zero kopcenia nawet na zimnym silniku
Wrażenia
5,0
Silnik
silnik CR w porównaniu do pompo-wtrysku ... hhhmmm ja z z pompo-wtryskiwaczami nie miałem żadnych problemów CR na pewno jest cichszy ale PW lepiej zapala i mniej pali reakcja na gaz jest szybsza .
4,0
Skrzynia biegów
DSG szybki i precyzyjny ale ... ręczna zmiana to jakieś nieporozumienie
przy redukcji na niższy bieg skrzynia myśli za długo lepiej już pozostać w trybie automatycznym. tryb sport pozostawia też do życzenia bo nie różnicuje stylu jazdy i zawsze kręci wysoko . Brakuje kicdowna . ja po prostu zrzucam na sport a potem z powrotem na D i jest OK
4,0
Układ jezdny
no mogło być lepiej nie przechyla się w zakrętach jak zwykły passat ale do zwykłego Fokusa mu daleko , ratują dobre opony. zawieszenie za to w ogóle się nie psuje jedynie łożyska górne amortyzatorów ale koszt naprawy to 150 zł za komplet
Komfort
5,0
Widoczność
widoczność dobra ale warto założyć sobie czujniki cofania , zwykłe światła oświetlają lepiej niz biksenonowe i soczewkowe , słabe doświetlanie zakrętów - martwe pole
5,0
Ergonomia
ergonomia prawie doskonała .. radio z nawigacją jest za nisko ! a uchwyty na kubki zbyt blisko drążka zmiany biegów brak większych schowków w drzwiach
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
wszystko w jak najlepszym porządku ale filtr węglowy mógłby być doskonalszy
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
rewelacyjny komfort nawet na tylnej kanapie tu VW sie przyłożył , niestety otyłe osoby powyżej 180cm będą miały problemy z wsiadaniem to niski samochód , nie składają sie oparcia tylnej kanapy ! to jest gigantyczny minus ,
4,0
Wyciszenie
diesel VW jest hałaśliwy na postoju w czasie jazdy jest OK , niebagatelne znaczenie mają opony wybierajcie te z niskim współczynnikiem decybeli
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Passat tdi 2.0 bletec DSG spalanie zależy od temperamentu użytkownika ale również od częstotliwości cykli dopalania DPF u mnie średnio co 1000 km , spalanie w mieście zimą to nawet 11l/100 a latem 6,9 zaznaczę że ja mam ciężką nogę jednak samochód z DSG nie daje innym pojazdom z ręczną skrzyniom żadnych szans ! zmiana biegu to 0,8s
5,0
Stosunek jakość/cena
ceny używanych CC to jakaś przesada do puki sie go nie kupi każda wydana złotówka daje satysfakcję dodatkowo CC ma niski spadek wartości w porównaniu ze zwykłym paskiem
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
mam przejechane 78 tyś km 0 usterek ale.. olej w silniku wymieniam co 10 tyś km , olej w skrzyni co 40 tyś poza tym płyn hamulcowy , chłodniczy zgodnie z harmonogramem I ŚPIĘ SPOKOJNIE ! DBAJCIE O AKUMULATOR i FILTR POWIETRZA diesel to lubi
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
0 usterek po prostu VW tym modelem strzelił sobie w kolano ! jak silnik włącza dopalanie to proponuje przejażdżkę na manual 4 bieg 2500 obrotów jakieś 3-4 km , automat na sportowym trybie wystarczy 3 i 2500 obrotów ja mam bluetec wystarczy do 2 km
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW
[l/100km]