Silnik
: Silnik oferuje bardzo dobre osiągi i do tej pory nie sprawił mi żadnych kłopotów
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Awaria silnika przesuwania fotela kierowcy
Układ elektryczny
: Awaria układu świateł
Karoseria
: Drobne pęknięcie na tylnej listwie
4,0
Całokształt
Jak na razie samochód nie sprawiał poważnych problemów i dobrze się sprawuje. Dobry na dalekie podróże. Sprowadziłem go z Kanady za okazyjną cenę więc tym bardziej się z niego cieszę, ale jak miałbym go kupować na rynku europejskim to zastanowiłbym się nad czymś innym.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik dobrze przyśpiesza już od dolnego zakresu obrotów i daje dużo frajdy przy wyprzedzaniu i jeździe autostradowej. Jeśli chodzi o awaryjność to dużo powiedzieć nie mogę bo najechane mam dopiero 95 tyś, ale jak narazie nie sprawia kłopotów.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia DSG bardzo dobrze współpracuje z tym silnikiem, zmiana biegów jest ekspresowa i gładka. W trybie "manualnym" daje dużo frajdy. Jedyne co może być problematyczne to dosyć droga zmiana oleju, która jest ważna dla żywotności skrzyni.
4,0
Układ jezdny
Samochód w zakrętach prowadzi się w miarę pewnie dzięki szerokiemu rozstawowi kół i oponach Contintntal ContiSportContact 5. Ogółem jak na fwd jest dobrze.
Komfort
3,0
Widoczność
Widocznoć w tym samochodzie jest do poprawki szczególnie przeszkadza to przy parkowaniu. Maska jest długa a pozycja za kierownicą niska. Tyłem też ciężko się parkuje a moja wersja pozbawiona jest czujników parkowania, myślę że z czujnikami na przód i tył było by o niebo lepiej.
3,0
Ergonomia
Wszystko w niemieckim porządku. Jest trochę nudno ale przynajmniej wszystko ogarnięte. Wyświetlacz nawigacji mógłby być trochę wyżej żeby nie odwracać zbytnio wzroku od drogi. Ogólnie szału nie ma.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód grzeje się dobrze nawet przy -20, klimatyzacja też działa bardzo dobrze, ja posiadam wersję prostą jednostrefową i nigdy nie narzekałem. Obieg zamknięty też bez zarzutu.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeśli chodzi o przestrzeń dla pasażerów z tyłu to jest ona przeznaczona tylko dla ludzi o wzroście do 175cm później już jest lekki dyskomfort. Z przodu jest sporo miejsca ale siedzenie kierowcy da się obniżyć tak że ludzie 190cm będą walić głową w podsufitkę, na nogi z przodu miejsca jest średnio.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest na dobrym poziomie. Silnika na wolnych obrotach nie słychać, zawieszenie też zbytnio nie daje o sobie znać. Jak na standard vw jest dobrze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części nie są zbyt drogie. Jedyną drogą wymianą jaką do tej pory napotkałem była wyżej wymieniona zmiana oleju w skrzyni biegów. Ciężko mi powiedzieć coś więcej jak narazie to płacę za jego utrzymanie mało.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak wcześniej wspominałem kupiłem go w Kanadzie za dosyć korzystną cenę także nie mogę narzekać, ale gdybym miał zapłacić cenę z naszego rynku to nie byłoby tak kolorowo.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Miałem problemy z instalacją elektryczną od świateł ale w aso jakoś się z tym uporali bez większych sumek. Oprócz tego było jeszcze parę nieznacznych problemów z elektroniką ale nic poza tym.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak narazie obeszło się bez poważnych usterek i mam nadzieję że tak zostanie jeszcze przez długi czas.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TSI 200KM 147kW
[l/100km]