Silnik
: Tak, tak silnik wraz ze skrzynia DSG. Pelen podziw.
5,0
Całokształt
Dlugo zastanawialem sie nad ta decyzja gdyz nie jestem fanem niemieckiej motoryzacji. Zawsze cenilem japonczykow za solidnosci i niezawodnosc. Zaryzykowalem i na razie jestem pod wielkim wrazeniem. Jest to chyba jedyny samochod z grupy Audi/VW/Skoda, ktory mi sie podoba stylistycznie i wywoluje baaardzo pozytywne emocje. Swietne prowadzenie w polaczeniu z doskonala niemal skrzynia DSG daje temu autu powazna przewage nad innymi w tej klasie. Design odbiega od nudnego niemieckiego stylu i zacheca do wsiadania do srodka. Mam nadzieje, ze po dluzszym czasie uzytkowania bede mogl zamknac swoja opinie jeszcze jednym stwierdzeniem-niezawodny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Swietny silnik. To moje pierwsze turbo i po niezbyt ciekawej jezdzie testowej mazda Cx 7 2.3 turbo mialem wrazenie, ze nie znajde dobrego silnika doladowanego. Samochod zbiera sie od samego dolu. Przy niewielkim obciazeniu spala bardzo male ilosci paliwa. Super
5,0
Skrzynia biegów
Najlepsza skrzynia jaka przyszlo mi obslugiwac do tej pory, no moze poza CVT ale to inna bajka. Zmiana biegow prawie niezauwazalna. Dla znudzonych jest tryb manualny, uzywam do hamowania silnikiem-jednym slowem DSG!
5,0
Układ jezdny
Jak na razie nie moge narzekac. Jeszcze nie mialem okazji sprawdzic w trudniejszych warunkach ale na suchym swietnie sie prowadzi. Mimo, ze dosc sztywny to nie traci na tym komfort podrozowania.
Komfort
4,0
Widoczność
Tu jest srednio ale jezdzilem wczesniej dwoma \"coupe\" oraz jedym duzym gdzie widzialnosc byla jeszcze mniejsza wiec bardzo mi to nie przeszkadza. Jesli ktos przesiada sie z samochodu-panoramy to bedzie momentami przestraszony:)U mnie to jednak nie wplywa na ocene.
4,0
Ergonomia
Ogolnie ok. Troche dziwaczny tempomat ale moze to kwestia przyzwyczajenia. Wole tempomaty w kierownicy. Jednak inne przyciski dobrze dostepne. Multum opcji powoduje, ze trzeba sie obyc aby szybko dzialac ale tak jest z kazdym, dobrze rozwinietym urzadzeniem:)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam problemow, na razie chlodzi i grzeje jak trzeba.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu nie zabraknie nikomu. Z tylu dla ludzi do 185-187 cm wzrostu-tez nie. Wyzsi beda miec krzywy kregoslup. Za to z tylu dwa miejsca,a przestrzeni dla 3 wiec szeroko i wygodnie.
5,0
Wyciszenie
Jedno z najcichszych aut w tej klasie wg. mnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I pomyslec, ze to 200 koni. Mozna zejsc ze spalaniem ponizej 7 litrow ale to wymaga skupienia i troche zabawy z manualnym trybem-oczywiscie w trasie. Smialo moge powiedziec, ze 7.5 l/100km to wynik przewazajacy przy predkosciach rzedu 110-120 km/h i plynnej jezdzie. Miasto, ciezko powiedziec ale zaryzykuje, ze w duzych korkach ok 12 litrow. Bezposredni wtrysk i zaawansowana technologia robia swoje. Nic tylko podziwiac.
5,0
Stosunek jakość/cena
Mialem to szczescie, ze samochod kupilem za wielka woda. Cena 25 tysiecy dolarow to niewiele jak za nowy samochod. W Polsce drugie tyle bez 15 tys zlotych. Oplacalnosc widac czarno na bialym.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie moge narzekac, nowe auto-brak problemow jak na razie. Zobaczymy pozniej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
To samo jak wyzej:)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TSI 200KM 147kW
[l/100km]