Silnik
: Świetna kultura pracy silnika, doskonała elastyczność, dobre osiągi i relatywnie bardzo dobra ekonomika.
5,0
Całokształt
Auto prezentuje się niebanalnie nie tylko na polskich drogach i po prostu robi wrażenie. Ma charakter. Jednak, widok z zewnątrz to dopiero początek miłych doznań. Prawdziwą frajdę ma się siedząc w środku, a jeszcze dodatkową, prowadząc ten cukiereczek. Można się zakochać :) Wszystko świetnie zestrojone (silnik, skrzynia biegów, układ jezdny). Bardzo wygodne i ergonomiczne wnętrze. Po prostu niemiecka precyzja. Auto warte swojej ceny i nie dziwi mnie już, że ją długo trzyma.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wysoka kultura pracy i bardzo duża elastyczność. Jak trzeba można pojechać i 220 km/h (Niemcy) i ruszyć z krzyżowania zostawiając większość z tyłu. Do tego relatywnie niskie zużycie benzyny (średnio 8,5 l/100 km) sprawia, że to po ruszeniu autem jedna z najbardziej pozytywnie zaskakujących niespodzianek.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo elastyczne przełożenia. Komputer podpowiada najekonomiczniejszy bieg. Na 6-tce można jechać nawet 60 km/h. Biegi wchodzą zawsze pewnie i na swoje miejsce. Perfecto.
5,0
Układ jezdny
Krótko: super!
Komfort
4,0
Widoczność
Auto umożliwia śledzenie tego, co się dzieje dookoła. Jednak, tylna szyba, choć bardzo estetyczna, nie zapewnia rewelacyjnej widoczności wstecz. Dlatego zdecydowałem się dołożyć parę złotych na zamontowanie czujników parkowania z tyłu uważam, że to było bardzo dobre posunięcie, które zwróciło się ;)
5,0
Ergonomia
Niemiecki design. Nic dodać, nic ująć. Wszystko czytelne, łatwo dostępne z intuicyjną obsługą. Po prostu perfekcyjne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Świetna wentylacja i dwustrefowa klima dają wyjątkowe poczucie komfortu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duuużo miejsca z przodu i z tyłu. Wszystkie fotele bardzo wygodne i nawet po 10-godzinnej jeździe nie czuć zmęczenia. Bardzo pomocne są w tym przednie fotele z możliwością pompowania odcinków lędźwiowych pleców. Z tyłu dużo miejsca na nogi, a brak piątego miejsca i profilowane fotele sprawiają, że nawet teściowa nie narzeka ;) Wprawdzie auto jest niskie i wymaga przyzwyczajenia we wsiadaniu do niego, jednak po zajęciu miejsca, pełen komfort.
5,0
Wyciszenie
Przy normalnej jeździe do 160 km/h auta w środku praktycznie w środku nie słychać. Pomijam opony (R18/235/40), które normalnie trochę \"szumią\". Natomiast przy agresywniejszym operowaniu pedałem gazu słychać super dźwięk turbo.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekonomika jazdy relatywnie jest bardzo dobra (spalanie średnio ok. 8,5 l/100 km). Serwisuję auto od początku w ASO i cena przeglądów (co 30 tys. km) na poziomie 1.500 zł jest w porządku. Wprawdzie korzystam z oryginalnych części (ASO), jednak na rynku widać bardzo bogaty wybór zamienników w dużo niższych cenach.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakość auta jest rewelacyjna, a trzymanie jego wartości w czasie gwarantują, że pieniądze zostały dobrze wydane.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi dopracowane na maxa i brak z nimi najmniejszych problemów. Jedyną kwestią może być jedynie niskie zawieszenie, które może wymagać większej uwagi przy podjazdach na krawężniki czy przejazdach przez \"leżących policjantów\".
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych poważnych usterek nie doświadczyłem przez 2 lata użytkowania i przejechane 60 tys. km.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TSI 160KM 118kW
[l/100km]