Zawieszenie
: Spodziewałem się naderwanych nerek a mam wysoki komfort.
5,0
Całokształt
Pół roku szukałem odpowiedniego auta, porównywałem z: Peugeot 508 - stalowe zawieszenie bez amortyzatorów, Avensisem - fajnie, lecz zwyczajnie, C5 - tu zdejmuję czapkę ale jednak nie, ranault Latitude - rozciągnięty Polonez - największy zawód, Insignia - ciaśniej niż w Golfie, do tego awaryjność.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jednostka napędowa wymaga przyzwyczajenia, jest naprawdę dynamiczna, ale należy się do niej przyzwyczaić, w niczym nie przypomina vw 1,8T 20V, czy też silnika turbo saab-a. Jednak po kilku dniach jazdy można już wyczuć pazur. Jak na 160KM i 1,8 litra - klasa sama w sobie, 8s do 100km/h i ponad 220 km/h, zawsze chętnie i cicho.
ODRADZAM DIESLE ZE WZGLĘDU NA AWARIE.
4,0
Skrzynia biegów
Wszystkie biegi wchodzą jak w limuzynie. Tylko to nie jest do końca limuzyna, zbyt długi skok dźwigni zmiany biegów nie pasuje do cc. Niesportowo, niefajnie, jednak przy spokojnej jeździe jest OK.
5,0
Układ jezdny
18 calowe felgi, sportowe zawieszenie i mimo wszystko duży komfort, BRAWO VW, nie wiem, czy mogło być lepiej:)
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu doskonale, reszta jak w coupe, w Celice z tyłu nic nie widać, a tu jednak coś widać...
5,0
Ergonomia
Bez zbędnych słów- wzór w swojej klasie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy -10 na dworze nagrzewa się zbyt długo daję ocenę 3-, po za tym wentylacja na 6, klima na 6, hałas 6.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest tu o wiele więcej miejsca niż w 911, więcej niż w TT, Celice, i nawet jest tylna kanapa. Nawet Corvette nie jest tak wielka. Tylko Teście go nie lubią, ale to przecież zaleta:)
5,0
Wyciszenie
Nie do wiary, porównywalnie do Merca, Bmw, Jaguara ale nie do Lexusa. Jak na VW, to wielkie pozytywne zaskoczenie. Nawet powyżej 160km/h opływające powietrze nie \"gwiżdże\" jak w zwykłym Passacie. UWAGA, przy 220km/h można rozmawiać nie krzycząc.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zimą w dużym zakorkowanym mieście 13-14l/100
Przy temperaturach powyżej 5 stopni w plusie ok 11/100.
Autostrada w pośpiechu - 8-13l/100.
Polska \"trasa\" ok 8l/100.
Przy jeździe 70 - 100km/h na autostradzie 5-6l/100
Żeby palił mało, należy jechać zgodnie z zaleceniami komputera.
4,0
Stosunek jakość/cena
No tani nie jest, ale za 120 tys można mieć kawał samochodu, który każdego dnia podoba mi się bardziej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wszystko w szyku.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wszystko w szyku
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TSI 160KM 118kW
[l/100km]