Silnik
: Przy najmniejszym silniku benzynowym nie spodziewałem się takiej elastyczności i niskiego spalania. 160 KM silnika 1.8 TSI świetnie sobie radzi z Passatem CC
5,0
Całokształt
Passat CC był wybierany przeze mnie i żonę z kręgu kilku aut podobnej klasy i wybór padł właśnie na niego. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego pięknego i nietuzinkowego samochodu.
Wrażenia
5,0
Silnik
W kategorii silników do 2 litrów Passat nie ma się czego wstydzić. Benzynowy 1.8 turbo jest cichy, elastyczny, ładnie się wkręca na obroty, niewielka turbodziura
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia manualna - biegi przełącza się lekko, jak dla mnie zbyt długie drogi prowadzenia pomiędzy biegami, zestopniowanie skrzyni sprzyja oszczędniej jeździe: przy 140 na 6 biegu jest ok. 2400 obr/min
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie ustawione sprężyście, dość twardo, co skłania do dynamicznej jazdy po dobrych drogach, jest ciche nawet na dziurach i kostce. Minusem jest obniżony komfort resorowania na złych nawierzchniach.
Komfort
2,0
Widoczność
Widoczność jest kiepska: przednie słupki są szerokie, tylna szyba malutka. Obowiązkowo czujniki parkowania. Ja niestety poskąpiłem i teraz najbardziej żałuje właśnie tego elementu wyposażenia.
5,0
Ergonomia
W tej kwestii nie ma co pisać: wszystko na swoim miejscu a obsługa intuicyjna.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronic w Passacie CC sprawuje się rewelacyjnie. Świetna wentylacja i klimatyzacja a do tego bardzo cicho pracuje.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wybrałem wersję 4 miejscową i dla 4 osób to bardzo komfortowe auto. Siedzenie kierowcy ma regulację mechaniczno - elektryczną. Regulacja odcinka lędźwiowego jest doskonała: nie tylko wypukłość ale również wysokość podparcia jest regulowana elektrycznie. Po przejechaniu ponad tysiąca kilometrów w 11 godzin nikt nie narzekał na kręgosłup. Brawo! Mam 180 cm i siedząc z tyłu naprawdę jest doskonale. Nad głową również.
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze. Silnika prawie nie słychać, zawieszenia również. Jedynie szum powietrza przy prędkościach autostradowych jest słyszalny. Miałem jazy próbne min. Citroenem C5 i tu było jednak lepiej (podwójne szyby).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po przejechaniu 5000 km średnia z komputera to 7.3 l/100 km z czego ok 1000 km to autostrady a reszta polskie drogi. To było największe zaskoczenie, zakładałem, że samochód będzie palił w okolicach dychy na setkę a tu miła niespodzianka. Jeszcze nie byłem na przeglądzie więc nie wiem ile to będzie kosztowało.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak na samochód zaliczający się do segmentu średniego wyższego, mając na uwadze standardowe wyposażenie nie wymagające dopłat to moim zdaniem jest dobrze. Wybraliśmy dodatkowo dach panoramiczny, roletę tylnej szyby, autoalarm i kolor mocca perłowy - cena 104.500zł
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód jest użytkowany przeze mnie niecałe 2 miesiące, przejechałem 5000 km. Żadnych usterek i nie spodziewam się przez następne 100000 km :-)
Aktualizacja po 10 tys km i roku - usterek brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Usterek brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TSI 160KM 118kW
[l/100km]