Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen New Beetle Hatchback

sarmacka@gmail.com, 17 lat temu
Silnik 1.9 TDI 100KM 74kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 46 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen New Beetle Hatchback 1.9 TDI 100KM 74kW od 2000 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Kontynuacja genialnego projektu, ładnie poprowadzone linie bagażnika i maski, fenomenalne nadkola. Auto cieszy. TDI bardzo fajny, szybki i mało pali.
5,0
Całokształt
Niezależnie od słabych stron auto ma u mnie ocenę celującą. Być może dla niektórych nie ma ducha starego garba, lecz dla mnie ma. Auto bardzo mi się podoba i codziennie z przyjemnością do niego wsiadam, mimo tego kwiatka koło kierownicy ;-)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik TDI w porównaniu z beznynówką jest wprost zachwycający, jeśli chodzi o kopa z najniższych obrotów. Dość śmiesznie terkocze, jest to jednak terkot o wysokiej kulturze akustycznej ;-) mam na myśli jego równomierność, nie słychać żadnych falowań etc, obroty są niezwykle równe, nawet na zimno. Dość długo się nagrzewa, winię za to jednak olej i wysoką sprawność termiczną diesli.
5,0
Skrzynia biegów
W porównaniu do skrzyń GM to cudo, nic nie haczy, biegi wyjmuje i zakłada się palcem. Bardzo dobrze. Brak szóstki, przydałaby się w trasie.
3,0
Układ jezdny
Nie podoba mi sie układ jezdny, spodziewałem się wyższego komfortu zawieszenia. Samochód jest twardy a równocześnie w trakcie hamowania lub pokonywania zakrętów ma tendencję do przechyłów. Słaba filtracja nierówności. Ciężki silnik pogłębia tendencję, auto z pewnością nie jest mistrzem zakrętów. Ktoś napisał że jeździ jak gokart - to nieprawda. Nawet utwardzony Lanos był znacznie lepszy, choć wówczas myślałem ze to krowa ;-) Niestety masa robi swoje, extra ponad 200 kg !
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność jest słaba. Bardzo grube przednie słupki, zachwiane proporcje deski rozdzielczej powodują że nie "czujemy" gdzie tak naprawdę kończy się maska. Ja po prostu zacząłem jeździć niezwykle ostrożnie. Parktronic jak znalazł na tył. Niemniej jednak, już w trakcie zakupu wiedziałem o tej cesze i z pełną świadomością ją zaakceptowałem ;-))
5,0
Ergonomia
Ergonomia wyśmienita. Trzy przyciski na krzyż i wszystkie w zasięgu ręki, łącznie ze sterowaniem radiem.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko ok, mocny nawiew, Wyjątkiem jest tylna szyba z tendencją do parowania. W deszczowy dzień brak tylnej wycieraczki powoduje że trzeba w jakiś inny sposób się ratować ;-)
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń z przodu OK. Siedzonka wygodne, tył wyłącznie dla dzieci. Niemal jak w jakimś coupe lub cabrio ;-)
3,0
Wyciszenie
Słychać pracę zawieszenia oraz silnika.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
TDi jest naprawdę niezły. Zużycie waha się w przedziale min.5,0 - max 6,7. Kapelusze schodzą z pewnością na tym silniku poniżej piątki w trasie ;-)
4,0
Stosunek jakość/cena
W Europie to auto jest cholernie/niezrozumiale drogie. W stanach świetnie wyposażona wersja z silnikiem 2,5 litra 150 KM kosztuje od 17 tys $.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co odpukać. Jedynie coś niepokojącego mam z układem ABS/ESP. Sam się odłącza, podejrzewam jednak zabrudzenie czujników lub wypinanie się zatrzasków.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nic i oby tak zostało. Niezawodność, obok wyglądu, byłą głównym motorem zakupu garbika.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen New Beetle Hatchback