Silnik
: Bardzo dynamiczny, bardzo ladnie brzmiacy, bardzo ekonomiczny :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
5,0
Całokształt
Nie ma sobie rownych w klasie A.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jednostka napedowa w stosunku do wagi auta jest swietnie dobrana. Turbina uzupelnia braki wywolane silnikiem diesla. Ladny dzwiek podczas zalaczenia turbo, jedynie praca na jalowych obrotach jest dosc glosna (tzw. grzechotnik).
4,0
Skrzynia biegów
Tiptronic - niestety nie do konca dopracowany. Nie jest to automat jak sie niektorym wydaje, a manual z automatyczna zmiana biegow. Przy zmianie z 1 na 2 auto dosc szarpie. Niestety sam czas zmiany biegow tez pozostawia wiele do zyczenia, od 1,5 nawet do 2 sekund. Czasem to zbyt dlugo...
4,0
Układ jezdny
Na zakretach troche podsterowne.
Komfort
5,0
Widoczność
Auto male = bardzo dobra widocznsoc.
5,0
Ergonomia
Jak na niemcow przystalo ergonomia to jzu klasyk. VW bardzo dobrze wie gdzie co ma sie znajdowac i jak wygladac. Siedzac w srodku nie da sie odczuc ze to auto raptem klasy A.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W miare szybko sie nagrzewa, niestety bez klimy w upalne dni mozna troche sie napocic...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto homologowane na 4 miejsca, tylnie fotele kubelkowe. Z zewnatrz auto wydaje sie naprawde bardzo male, w srodku jest jednak zupelnie odwrotnie. Bardzo duzo miejsca zarowno dla duzego kierowcy jak i siedzacej za nim w miare normalnego wzrostu pasazera.
5,0
Wyciszenie
Po prostu 5 razy +.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To czym szczyca sie konstruktorzy VW 3 litry na 100 jest praktycznie ze nie osiaglne, chyba ze mamy powyzej 70 lat i prowadzimy auto podlaczeni do respiratora lub kroplowki ktora nie pozwala nam jechac wiecej niz 40km/h bo inaczej gorzilo by to nam zawalem ;) Przy naprawde dynamicznej jezdzie auto pali 5 - 5,5 litra w miescie 4,5 - 5 w trasie.
5,0
Stosunek jakość/cena
j.w.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jesli dba sie o auto tj. w miare regularne przeglady nie koniecznie w ASO, nie powinno nam sprawic zadnych specjalnych figli. To co zwykle i u kazdego, klocki, amortyzatory itd. Czyli standart.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Rozregulowane sprzeglo, zdarza sie to w tiptronicach po niewielkim uderzeniu w slupek (nawet nie wypadku). Wgranie nowego softa + kalibracja w VW 300 zl.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 TDI 3L 61KM 45kW
[l/100km]