Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Lupo

herbu, 5 lat temu
Silnik 1.0 50KM 37kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 191 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Volkswagen Lupo 1.0 50KM 37kW 1998-2005 - Oceń swoje auto
4,14
9% lepiej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Pojemne wnętrze i wytrzymały silnik
4,0
Całokształt
Auto zaskakujące. Mikroskopijne na zewnątrz, wielkie w środku (oczywiście w stosunku do tego, czego się spodziewasz, patrząc na nie z zewnątrz. Silnik 1.0 bardzo słaby, ale też bardzo wytrzymały (autem jeździ moja żona - jest to jej pierwsze auto i za to co przeżyło, wielkie wyrazy uznania). Ogólnie fajne, tanie, niezawodne auto, ładnie wykonane, może się podobać. Ot, taki mały wilczek.
Wrażenia
4,0
Silnik
Z jednej strony wytrzymały, niezawodny silnik, z drugiej ma dość spory apetyt na paliwo i jest strasznie słaby. Do jazdy miejskiej od biedy wystarczy, w trasie się męczy. Części tanie, ogólnodostępne, nie ma problemów z obsługą. Może drażnić wymiana filtra powietrza, ale też nie robi się tego codziennie. Po 19 latach i 190 tys. przejechanych kilometrów, silnik suchy, żadnych wycieków, pracuje równo, kulturalnie.
3,0
Skrzynia biegów
Mało precyzyjna. Pierwszy i drugi bieg wchodzą nieco opornie, za to reszta idealnie. Przełożenia bardzo krótkie - spokojnie można ruszać z 2 biegu, a przy 50 km/h jechać już na 5 biegu i auto wcale się nie męczy. Za to powyżej 90 km/h robi się już głośno, obroty są wysokie. Ale coś za coś - w końcu to auto do miasta, nie w trasy.
5,0
Układ jezdny
Bez problemów. Zawieszenie wytrzymałe, proste, tanie w eksploatacji. Tłumi należycie, raczej bardziej miękkie niż twarde. Układ kierowniczy z odpowiednią siłą wspomagania. Auto zwinne, łatwe w prowadzeniu i manewrowaniu, a ze względu na gabaryty, idealnie do parkowania.
3,0
Karoseria
Z jednej strony dobrze, bo zabezpieczenie antykorozyjne na dobrym poziomie. Nie jest to może ideał, ale korozji nie ma. Za do drażnią detale. Listwy boczne same się odklejają, wygląda to mało estetycznie. Duże drzwi są wygodne przy wsiadaniu na tylną kanapę, ale niestety sporo ważą i po czasie opadają. Nadwyrężone są zawiasy i ograniczniki drzwi. Duża niespodzianka, to teleskopowe siłowniki maski - nawet w dużo większych i droższych autach czasami tego brakuje.
Komfort
5,0
Widoczność
Idealna. Widać wszystko dookoła. Autem można parkować dosłownie na milimetry.
4,0
Ergonomia
Prawie wszystko pod ręką. Szyby na korbkę, ale z miejsca kierowcy obsłużysz oba okna bez gimnastyki. Jedyny minus to mocno odsunięte do tyłu pasy bezpieczeństwa (wina dużych drzwi). Żeby je zapiąć, trzeba sięgać mocno do tyłu , jest to niewygodne. Zbyt mały jest zakres regulacji zagłówków (które są również niewygodne)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacji nie ma, ale za to są duże szyby, więc auto łatwo i szybko można przewietrzyć. Ogrzewanie za to działa idealnie - zimą już po kilometrze zaczyna być ciepło.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Daję maksymalną ocenę. Choćby dlatego, że na tylnej kanapie miejsca na nogi jest więcej niż w Golfie IV, czy Volvo 960 :) Owszem, na szerokość jest go już mniej, ale też jest to auto 4 osobowe i dwóm osobom na tylnej kanapie będzie naprawdę wygodnie. Z przodu miejsca jest wystarczająco. Mały minusik za bagażnik, choć 8 reklamówek z zakupami się zmieści i jeszcze roletę uda się zamknąć. Ale bagażnik, to raczej większy schowek.
4,0
Wyciszenie
W mieście może być. Rewelacji nie ma, ale jest nieźle. W trasie, gdy przekroczy się prędkość 100 km/h robi się głośniej - tragedii nie ma, ale na dłuższą metę może to być męczące. Bardzo dobre za do spasowanie wnętrza - żadnych skrzypień, stuków i innych nieporządanych dźwięków.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto nie robi dużych przebiegów, gdyż jeździ tylko w mieście. Przez 3 lata w zasadzie koszty ograniczyły się jedynie do kosztów paliwa, filtrów i oleju oraz cewki zapłonowej i tłumika końcowego
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto może nie jest najtańsze w swojej klasie, choć trzeba przyznać, że oferuje przyzwoitą jakość i właściwości transportowe za odpowiednią cenę.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 3 lata odpadły wszystkie listwy boczne, zepsuła się cewka zapłonowa, przerdzewiał tłumik końcowy. To wszystko.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 50KM 37kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Lupo 1.0 50KM 37kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,00 zł
6,9
l/100km
7,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Lupo