Zawieszenie
: Zdarza mu się często wozić parę kilo ponad normę i na razie zawieszenie spisuje się bez zarzutów.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Przegrzany, pompa oleju, napinacz paska, regulacja zaworów
Układ elektryczny
: Przełącznik świateł i wycieraczek
3,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Aby być w miarę zadowolonym co 40.000 km należy regulować zawory (koszt około 150pln). Oprócz tego konieczne jest sprawdzanie pompy oleju, gdy długo nie gaśnie kontrolka ciśnienia. Pompa lubi się rozkręcać (ok.200pln).
4,0
Skrzynia biegów
W skrzyni wymieniałem olej - niewiadomo kiedy zaglądał do niej poprzedni właściciel. Na razie spisuje się bez zarzutu.
4,0
Układ jezdny
W miarę przystosowany do naszych dróg. Tanie części.
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Drażnić może wyglądający jak końska pyta drążek zmiany biegów.
2,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części bez porównania droższe niż w 2.5tdi. Pompę oleju, napinacz i przewód założyłem używane, gdyż cena nowych to ok. 4tys. Dla przykładu nowy napinacz paska do 2.5-ok.500pln, do 2.8-1600pln. Po przejechaniu 1500km od zakupu zmuszony byłem zrobić kapitalny (szlif wału i głowicy, tuleje, pasowanie, panewki i robocizna 5500pln). Przejechałem od tego momentu 35000km. Czeka mnie jeszcze zajrzenie do wtrysków i mam nadzieje, że wrażenie jakbym jechał na tykającej bombie ustąpi.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.8 TD 125KM 92kW
[l/100km]