Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Jetta VI Sedan

Andrzej, 9 lat temu
Silnik 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 119 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Volkswagen Jetta VI Sedan 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW 2011-2014 - Oceń swoje auto
3,15
23% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : W 2002 roku kupiłem nową Toyotę Corolla z silnikiem D4D 2,0. Corollą jeździłem do 2012r. czyli 10 lat, zrobiłem 270 000 km, zmiana oleju obowiązkowo co 15 ooo km, filtry, płyny, hamulce, tarcze wg instrukcji i stopnia zużycia. W ciągu tych 10 lat, w 6 roku eksploatacji wymieniłem bendix rozrusznika oraz akumulator. Zużycie paliwa nie przekraczało 6,0 l/100 km, z reguły średnia wychodziła ok. 5,5. W 2012r. toyotkę przekazałem rodzinie (użytkowana do dziś bez awarii choć mniej intensywnie - ok. 15 tys. km rocznie) i w 2012r. kupiłem nową Jettę 1,6 TDI z automatyczną skrzynią DSG. I zaczęły się kłopoty. Jest rok 2015, po przejechani 119 000 km I bieg DSG zaczyna niedomagać (wg eksperta VW wytrzyma może z 20-30 tyś i będzie potrzebna ingerencja mechanika lub nowa za 25 tyś. zł z wymianą. Koło dwumasowe też przy 150 tyś. do wymiany. A ja idiota pozbyłem się porządnego pojazdu by kupić niemieckie ******. Postanowiłem szybko sprzedać Jettę, dopuki jeszcze chodzi i nie ma jeszcze 4 lat. Zostawiłem samochód w serwisie Toyoty w celu wyceny i dopłaty do nowego egzemplarza. Po godzinie oględzin, rzeczoznawca oświadczył, że mój samochód był "bity" i dlatego cena proponowana przez jego firmę musi być o ok. 10 tyś. zł niższa. Szok. Samochód kupiony w salonie VW, za gotówkę ok. 93 000 zł jest uszkodzony (dwoje drzwi) szpachlowany i naprawiany. "TAKIE RZECZY TYLKO W NIEMCZECH" pardon w Polsce. Wizyta w VW Polska i groźba procesu sądowego spowodowały, że serwis odkupił mój samochód i wypłacił kasę. Historia z niemiecką marką zakończyła się pomyślnie ale do końca życia zostałem wyleczony z niemieckiej myśli technicznej. Niekiedy terapia szokowa jest wskazana by zrozumieć rzeczy niepojęte. Pozdrawiam. Andrzej.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : klapa bagażnika
Przeniesienie napędu : DSG wg VW tylko do 150 tyś.
2,0
Całokształt
Jetta po blisko 3 latach eksploatacji będzie wymagała poważnych napraw. Całość opisałem na końcu w komentarzu
Wrażenia
4,0
Silnik
Spalanie średnio w granicach 5,8 do 6,0 l/100 km, ale mam informację, że zostanę zaproszony do serwisu celem usunięcia oszustwa VW a wtedy spalanie będzie o wiele większe
1,0
Skrzynia biegów
7 biegowa, sucha, nie przewidują wymiany oleju dlatego po 150 000 km należy DSG wymienić, koszt ok. 25 tys. zł. Do czasu wymiany skrzynię oceniam jako bardzo dobra
4,0
Układ jezdny
Bez uwag
Komfort
3,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
do 150 tyś. km
1,0
Stosunek jakość/cena
Porównuję do Corolli
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Klapa bagażnika mimo wymiany zamka nie zawsze się zamyka. VW tego nie rozumie, że w czasie postoju wracasz na parking a tam bagażnik samoczynnie otwarty.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do 120 tyś. nie było

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Jetta VI Sedan 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
28,00 zł
6,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Jetta VI Sedan